نمایشگاه صنایع فرهنگی، راهی امید بخش در اقتصاد کشور

مهدی کشمیری، قائم‌ مقام معاون پژوهش و فناوری و مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» و در گفت وگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به یکه تازی مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در عرصه تجاری سازی این نوع صنایع  ورود پیدا کرده است ،گفت: همیشه از فعالیت های این مجموعه شگفت زده شده ام چراکه تفاوت بارزی با دیگر مجموعه های همتای خود در سراسر کشور دارد. در حقیقت  به لحاظ ساختاری دارای تفاوت های مهمی است که برای شخص من حائز اهمیت است.

وی گفت: امیدوارم  فعالیت های پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به ویژه این نمایشگاه منشاء تحولات عظیمی در حوزه علوم انسانی و صنایع خلاق باشد. به نظر می آید که این مجموعه با اقداماتی که در پیش گرفته توانسته در مسیر تجاری سازی صنایع فرهنگی قرار بگیرد و باید امید زیادی نسبت به این فرآیند داشت.

کشمیری گفت: خوشبختانه این جریان در کشور از جدیت زیادی برخوردار است چنانچه در دنیا هم شاهد نمونه های موفق بوده ایم. گفتنی است، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی می تواند کمک شایانی به شرکت ها برای برجسته شدن آن ها در بازار کند. در واقع مقصد نهایی این کسب و کارها راه یابی به جامعه برای دسترسی عامه مردم به خدمات آن هاست که با توجه به اقدامات صورت گرفته می توانیم در آینده ای نزدیک شاهد آن باشیم.

گزارش:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا