اقتصاد فرهنگ سبب می شود که فرهنگ مستقل عمل کند

سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ در گفتگو با سیناپرس اظهار کرد: استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر خوب رشد کردند و اکنون باید مراقبت کرد تا این رشد سریع و خوب مشکلاتی را برای جوانان ایجاد نکند. همچنین این که پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی به مبحث فرهنگ به صورت خاص می پردازد،بسیار پر اهمیت و جذاب است.

او با اشاره به این که امیدواریم به مباحث فرهنگی بیشتر توجه شود،گفت: من جزو آن دسته از افرادی هستم که مباحث فرهنگی بسیار برایم اهمیت دارد و به نظرم باید به این امور بیشتر توجه شود. در عین حال نیز به اقتصاد فرهنگ معتقد هستم. از زمانی که اقتصاد ما تکیه بر صنعت نفت کشور دارد شاید برخی اصحاب فرهنگ به این امر توجه کردند که فرهنگ همیشه باید از سوی نهاد یا سازمانی حمایت شود و به آن به چشم یک موضوع غیر اقتصادی و مسوولیت اجتماعی نگاه شود؛ در صورتی که به نظر من اقتصاد فرهنگ خود می تواند کاری کند که فرهنگ کاملا مستقل عمل کند و پاسخگو نیز هست که نمود  آن را در این نمایشگاه دیدیم. امیدوارم در بعد اقتصادی نیزایننمایشگاه و هنرمندان موفق باشند.

وی با بیان اینکه باید از درون خود بودن کمی خارج شویم، عنوان کرد: باید نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی را در سطح شهر و در میان مردم برگزار کنیم، درواقع چنین نمایشگاه‌هایی باید از محیط نمایشگاهی و دانشگاهی خارج شوند و در مکان هایی برگزار شوند که در دید مردم باشد و مخاطبان عام نیز بتوانند از آن بهره ببرند. گاهی اوقات به دنبال جذب سرمایه هستیم که آن جزو نمایشگاه های خاص است، در برخی موارد نیز باید استقبال مردمی سنجیده شود در این صورت برگزاری نمایشگاه می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

سید مصطفی موسوی در پایان گفت: شهرداری باید همانند شتاب دهنده ای عمل کند و بسترهایی را فراهم کند تا استارتاپ ها و کسب و‌کاری های نو‌پا بتوانند جایگاه خود را پیدا کنند. ما نیز چنین قولی می‌دهیم تا زیرساخت های لازم برای برپایی اینگونه فعالیت ها را فراهم کنیم .

 

 

عکس:فاطمه هدایتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا