قوانین جدید ضد انحصار چین شرکت های فناوری را هدف گرفتند

 قانونگذار بازار در چین دستورالعمل ضد انحصار جدیدی منتشر کرده که هدف آن پلتفرم‌های اینترنتی است. این دستورالعمل محدودیت‌های پیش روی شرکت‌های فناوری در چین را سخت‌تر می‌کند.

قوانین جدید در حقیقت نسخه رسمی پیش نویسی هستند که در ماه نوامبر منتشر شد و طی آن مجموعه‌ای از روش‌های انحصارگرایانه ای شفاف سازی شد که قانونگذار قصد حذف آنها را دارد.

پیش بینی می‌شود دستورالعمل مذکور روی سرویس‌های اینترنتی بزرگ چین از جمله شرکت‌های تجارت الکترونیک مختلف مانند تابائو (زیر مجموعه علی بابا) یا JD.com تأثیر بگذارد. علاوه بر آن قوانین شامل سرویس‌های پرداخت مانند «علی پی» یا «وی چت پی» نیز می‌شود.

«اداره دولتی تنظیم بازار چین»(SAMR) این قوانین را وضع کرده که طبق آن شرکت‌ها از برخی اقدامات منع می‌شوند؛ مانند اجبار شرکت‌ها به انتخاب میان شرکت‌های اینترنتی بزرگ در چین. البته چنین روندی از مدت‌ها قبل در چین رواج داشته است. علاوه بر آن طبق قوانین جدید تعیین قیمت، محدود کردن فناوری‌ها و استفاده از اطلاعات و الگوریتم‌ها برای دستکاری در بازار نیز ممنوع می‌شود.

به گفته SAMR این دستورالعمل رفتارهای انحصارگرایانه در پلتفرم‌های اقتصادی را متوقف و از رقابت سالم در بازار محافظت می‌کند.

طی ماه‌های اخیر چین در خصوص شرکت‌های فناوری خود اقدامات سختگیرانه‌تری انجام داده است. سال گذشته میلادی قانونگذاران این کشور فرایند عرضه اولیه ۳۷ میلیارد دلاری سهام «آنت گروپ» (زیر مجموعه علی بابا) در بورس را متوقف کردند و سپس در دسامبر ۲۰۲۰ تحقیقاتی در شرکت مادر آن آغاز شد.
منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا