اتصال به بازار دنیا از طریق نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی

ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» درباره اهمیت شکوفایی اقتصادی برخاسته از توسعه صنایع فرهنگی در کشور اذعان کرد: بی شک بازدید از چنین مکانی بسیار لذت بخش بود. با اینکه این نمایشگاه در یک مکان با ابعاد محدودی برگزار شده است؛ اما محصولات به نمایش گذاشته شده از عمق و کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیانی که در این رویداد مهم فرهنگی و فناورانه شرکت کردند از رشد خوبی برخوردار بودند و حتی خارج از تصور بودند، می توانند در سطح کلان تر و ملی مطرح شوند و من نسبت به این امر خوشبین هستم.

وی گفت: همانگونه که پیشتر هم اشاره شد، محصولاتی که مشاهده می شود به لحاظ کیفی قابلیت اجرا شدن در حوزه ملی را دارند.

صادقی فر خاطرنشان کرد: با بازدید از این نمایشگاه به راحتی می توان فهمید که در بستر تلفیق فناوری با صنایع فرهنگی، تولیدات خلاقانه و بوم محور خواهد بود.

وی گفت: امروزه صنایع خلاق فرهنگی نیازمند این است که بازار و جامعه هدف خود را بشناسند و به طور قطع اگر چنین اتفاقی رخ دهد در حوزه اقتصادی رونق بسیار اتفاق خواهد افتاد و در مسیر تجاری سازی قرار خواهند گرفت.

این  معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی  به خوبی توانسته بستری را برای معرفی استاندارد  شرکت ها فراهم کند چراکه آن ها می توانند از طریق این رویدادها به بازار دنیا هم وصل شوند.

به گفته صادقی فر صفر تا صد شکوفایی یک استارتاپ یا شرکت دانش بنیان، مانند زنجیره ای است که تمامی عوامل به یکدیگر متصل هستند. به عبارت دیگر پرورش ایده، مراقبت کردن از آن در مراکز رشد و در نهایت تبدیل شدن به اجرا و مداوت آن و مهمتر از همه مدیریت ایده ها بسیار زمان بر است که حمایت مجموعه های بزرگ را می طلبد. در حقیقت پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به خوبی تونسته نخ اتصال این زنجیره در حوزه صنایع فرهنگی باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا