گوگل اطلاعات معترضان را فاش کرد

قتل وحشیانه جرج فلوید سیاه پوست توسط یک افسر پلیس در ماه می سال ۲۰۲۰ باعث شد هزاران نفر در مینیاپولیس و دیگر شهرهای آمریکا تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند. در مواردی این تظاهرات به خشونت کشیده شد و پلیس برای جمع آوری اطلاعات گسترده از تظاهرکنندگان به گوگل متوسل شد.

بر اساس درخواست پلیس، گوگل موظف بود اطلاعات حساب‌های کاربری تمامی افرادی که در مناطق جغرافیایی مدنظر نیروهای امنیتی حضور داشتند را افشا کند. پلیس به خصوص خواستار دسترسی به اطلاعات افرادی بود که در تاریخ ۲۷ می یعنی دو روز بعد از قتل فلوید در اطراف فروشگاه اتوزون دست به خشونت زدند.

با افشای این موضوع گروه‌های مدافع حقوق مدنی در آمریکا هشدار دادند چنین درخواستی از گوگل غیرقانونی است و پلیس نمی‌تواند به بهانه شناسایی معترضان یا افرادی که دست به خشونت زده‌اند، اطلاعات شخصی هزاران کاربر را که در زمانی خاص در منطقه‌ای خاص حضور داشته‌اند جمع آوری و بررسی کند.

یکی از افرادی که پلیس اطلاعات کاربری وی را از گوگل دریافت کرده، فردی به نام سعید عبداللهی است.

گوگل با ارسال ایمیلی به وی اطلاع داده اطلاعات شخصی او در گوگل را در اختیار پلیس قرار داده است. اما این فرد در گفتگو با رسانه‌ها تصریح کرده که هیچ نقش و حضوری در خشونت‌های بعد از قتل فلوید نداشته و تنها از اعتراض‌ها فیلمبرداری کرده است. پلیس مینیاپولیس از اظهار نظر صریح در این زمینه خودداری کرده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا