چندین واکسن کرونا در حال توسعه است

سورنا ستاری در مراسم رونمایی از کارآزمایی بالینی واکسن موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی (کووپارس) که با حضور وزیر بهداشت و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: موسسه رازی تاریخ پژوهش کشور است و قدیمی ترین موسسه پژوهشی کشور محسوب می شود. شاید قدیمی ترین مرکز پژوهشی در منطقه هم باشد.

وی افزود: فکر می کنم که اکنون اتفاق بی نظیری در حال رخ دادن است. امروز رازی در جایگاه درست خود قرار دارد و امروز کار نشده را انجام داده اند. باید توجه کرد که امروز نمونه واکسنی رونمایی می شود که مانند آن در دنیا از این روش تجاری نشده است یا واکسن هایی که از این روش رفته اند، با فاصله کمی از موسسه رازی قرار دارند.

ستاری ادامه داد: تولید واکسن به همه روش های دنیا در کشور در حال توسعه است. این قابلیت کشور ماست و ما بزرگترین شرکت های منطقه را در بیوتکنولوژی داریم. وزارت بهداشت هم به این صنعت کمک کرده است.

وی با بیان اینکه خروج فارغ التحصیلان داروسازی از کشور، به ندرت اتفاق می‌افتد، گفت: ما شرکت های گردن کلفتی داریم و شرکت ها می توانند داروها و دستگاه هایی را بسازند تا در حوزه واکسن با این سرعت کار کنیم. البته در مقاطعی به واکسن سازی اهمیت ندادیم، اما اکنون  نهضتی را در شرکت های خصوصی و موسسات پژوهشی  داریم و اکنون چندین واکسن در حوزه کرونا در حال توسعه است. اینها جز با حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اتفاق نیفتاده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا