ساخت آئورت مصنوعی

به منظور کاهش فشار در قلب، مهندسان سوئیسی با استفاده از سیلیکون و یک سری الکترود یک آئورت مصنوعی را طراحی کرده‌اند. این دستگاه درست در پشت دریچه آئورت کاشته می‌شود و نحوه عملکرد آئورت را تقویت می‌کند تا مانند یک "آئورت بزرگ" عمل کند. وقتی ولتاژ الکتریکی به دستگاه وارد می‌شود، قطر آئورت مصنوعی از آئورت طبیعی بیشتر می‌شود. این  دستگاه در کاهش فشار بر قلب بیماران موثر است. ایده طراحی این دستگاه این بوده که آئورت مصنوعی بتواند به ضربان قلب بیماران کمک کند.

دانشمندان مرکز عضلات مصنوعی این موسسه، یک شبیه ساز مجهز به چند پمپ و محفظه ساخته‌اند که جریان خون و فشار قلب انسان را تقلید می‌کند. آنها موفق شدند در آزمایشی میزان انرژی مورد نیاز قلب را ۵.۵ درصد کاهش دهند. محققان اکنون قصد دارند آزمایشات بیشتری را با آئورت مصنوعی خود انجام دهد. آنها در حال حاضر تمرکز خود را بر روی ارتقا طراحی آن گذاشته‌اند تا عملکرد بهتری داشته باشد.

آئورت مصنوعی از سیلیکون ساخته شده است و در نتیجه انعطاف‌پذیری آن همانند آئورت طبیعی است. هنگامی که خون از محفظه قلب چپ به داخل آن پمپاژ می‌شود، آئورت منبسط شده و سپس منقبض می‌شود تا خون را به بقیه بدن برساند. در بیمارانی که از بیماری‌هایی مانند نارسایی قلبی رنج می‌برند، قلب برای تکمیل این چرخه باید بیشتر کار کند.

بیش از ۲۳ میلیون نفر در سراسر جهان از نارسایی قلبی رنج می‌برند. این اساساً به این معنی است که آنها در شرایطی قرار دارند که قلب آنها قادر نیست خون را به اندازه لازم پمپاژ کند. در حالت ایده آل، این بیماری با عمل پیوند درمان می‌شود. با این حال با توجه به کمبود این نوع اهدای عضو، نیاز به درمان‌های جایگزین وجود دارد. مدت‌هاست که دانشمندان در سراسر جهان به دنبال راه حل‌های نوین برای این موضوع هستند که می‌توان به قرار دادن دستگاهی در محفظه قلب(محلول بطنی) یا محلولی در آئورت اشاره کرد.

یافته‌های این مطالعه در مجله" Advanced Science" منتشر شد.