نمایشگاه صنایع فرهنگی عاملی موثر در شناخته شدن استارتاپ ها

فریبا میراج مدیر واحد تحقیق و توسعه و امور بین‌الملل صندوق کارآفرینی امید، در گفتگو با سیناپرس اظهار کرد: واقعیت این است که تا زمانی که فرد صنایع نرم و صنایع فرهنگی را از نزدیک‌ نبیند نمی‌ تواند درک‌ درستی از آن داشته باشد، از این رو وجود چنین نمایشگاه‌هایی  همچون نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی می‌تواند کمک کند. به دلیل همین امر سعی کردم کارشناس مربوطه که کارهای پارک فناوری نرم و صنایع فرهنگی را پیگیری می کند را با خود در بازدید از این نمایشگاه همراه کنم.

وی افزود: در این بازدید من نیز بیشتر با این نوع کسب و کارها و با تغییراتی که این نوع فعالیت ها می توانند در فرهنگ ایجاد کنند و نقشی که برای توسعه سرمایه دارند آشنا شدم.

مدیر واحد تحقیق و توسعه صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: وجود چنین نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی می‌تواند به شناخته شدن استارتاپ ها کمک کند. همچنین این نمایشگاه می‌تواند عاملی باشد تا این فعالیت‌ ها بتوانند به راحتی به بازار مربوطه دسترسی پیدا کرده و کار خود را توسعه دهند و عملا به اهداف خود هم در جهت اشتغال زایی و توسعه کارهای فرهنگی و هم اهداف کشور برسند.

میراج گفت: ضمن این که چنین فضاها و امکاناتی همچون پارک علم و فناوری و برگزاری نمایشگاه می‌تواند برای دوستان استارت‌اپ که ایده‌های خلاقانه‌ای دارند اثر گذار باشد همچنین می تواند در جلو گیری از تهاجم فرهنگی و شناساندن اداب و رسوم ایران به جهان نقش داشته باشد.

او با اشاره به این که پارک‌ های علم و فناوری بر اساس ماهیت خود می‌توانند حمایت های مختلفی داشته باشند تصریح کرد: از این رو یکی از مهمترین حمایت‌هایی که این پارک ها می توانند انجام دهند این است که بستری را فراهم کنند تا این زیرساخت های لازم برای توسعه و رشد چنین استارت آپ هایی وجود داشته باشد که به گمان من پارک علم و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر چنین فعالیت‌هایی در سراسر کشور نیز انجام شود و تمام پارک های علم و فناوری که در این زمینه کار می کنند بتوانند به همین اندازه فعالیت کنند و فضا و بستر را  فراهم کنند ‌قطعا اثر گذاری بیشتری دارد و در چند سال آینده می توانیم شاهد بروز و ظهور ایده‌های خلاقانه و توسعه بازار این گروه باشیم.

فریبا میراج در پایان سخنان خود گفت: ما تمام تلاش خود را می‌ کنیم تا منابعی که در اختیار این دوستان قرار می‌ دهیم منابعی باشد که به آن ها کمک کند تا در یک بازه زمانی رشد کنند: اگر قرار است سراغ سرمایه‌گذار بروند به درجه ای رسیده باشند و قدرت چانه زنی شان افزایش یابد. تاثیر منابع صندوق کارآفرینان امید در همین اندازه است و امیدواریم روز به روز این میزان تاثیر افزایش یابد و بتوانیم منابع را جایی تزریق کنیم که تاثیر بیشتری داشته باشد.

 

گفتگو:فاطمه میرغیاثی

عکگس:فاطمه هدایتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا