اقتصاد پویا نتیجه تلفیق فرهنگ و فناوری است

محمدرضا دشتی، رییس فراکسیون گردشگری مجلس در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع دستی» در گفتگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی اذعان کرد: برگزاری این نمایشگاه برای من رویدادی بسیار جالب بود؛ چراکه تلفیق فناوری و فرهنگ عموما یک رویکرد جدید در اقتصاد است که خوشبختانه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به خوبی توانسته در این زمینه نقش آفرینی کند و در راستای تجاری سازی این امر گام اساسی را بردارد.

وی ادامه داد: این درحالی است که صنایع فرهنگی مان در شرایط فعلی هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور ناشناخته است. امیدواریم با کمک مجموعه پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی، کارآفرینان فعال در این عرصه را به مردم بشناسانیم.به عقیده من این نمایشگاه باید پیشتر برگزار می شد و امیدوارم در دوره های بعدی در فضای مجازی هم نمود بیشتری داشته باشد.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس درادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم مسوولان کشور بسترهای بیشتری برای جوانان در پیشرفت استارتاپ هایشان فراهم کنند تا کل کشور به سمت اقتصاد پویا برود.

وی با اشاره به راهکار اصلی خروج از اقتصاد نفتی با بهره گیری از اقتصاد پویا شده با صنایع فرهنگی گفت: این مسیر می تواند اقتصاد ما را در فضای بین المللی پویا تر کند و ما را از وابستگی به نفت و اقتصاد نفتی بیرون در آورد. با توجه به اصالت محصولات فرهنگی در ایران باید یکی از مولفه های بودجه کشور توسعه اشتغال در این زمینه است و این باور باید شکل بگیرد که کشورمان می تواند از آن را کسب درامد کند.

دشتی با اشاره به نگرش خانه ملت در بحث تجاری سازی صنایع فرهنگی گفت: اکنون در مجلس در حال انجام  اقدامات گوناگونی برای جان گرفتن اقتصاد متحرک از صنایع فرهنگی و اقتصاد دانش بنیان هستیم و با پارک های علم و فناوری ارتباط زیادی داریم و امید زیادی در این باره وجود دارد که در مجلس یازدهم موضوع اقتصاد فرهنگ جان بگیرد و اقدامات موثری پیگیری شود.

گفتگو:مهتاب میرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا