کمک های مالی به مخالفان جوبایدن متوقف می شود

 شرکت مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد کلیه کمک‌های مالی به قانونگذاران آمریکایی که با صدور گواهینامه انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا مخالفت کرده‌اند را تا سال ۲۰۲۲ میلادی متوقف می‌کند.

همچنین این تولید کننده نرم افزار کمک‌های مالی به مقامات و سازمان‌هایی که نسبت به انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کردند یا خواستار لغو نتایج آن شدند را نیز در همین بازه زمانی تعلیق می‌کند. مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد با کسب و کارها و سازمان‌های دیگری مذاکره می‌کند که خواهان تقویت دموکراسی هستند. در بیانیه این شرکت آمده است: وقایع اخیر چالش‌هایی در کمیته‌های اقدام سیاسی (PAC) شرکت‌های مختلف به وجود آورده است.

برد اسمیت رئیس مایکروسافت در ۲۱ ژانویه به کارمندان اعلام کرد طی ۴ سال گذشته ۲۰ درصد کمک‌های مالی کمیته اقدام سیاسی این کشور به افرادی تعلق گرفته که مخالف کالج الکترال بوده‌اند. کالج الکترال یا مجمع گردانندگان آخرین مرحله از روند طولانی گزینش ریاست جمهوری آمریکا است.

کمیته اقدام سیاسی در دهها شرکت بزرگ آمریکایی کمک‌های مالی به ۱۴۷ سناتور و اعضای کنگره را متوقف کرده‌اند که با تأیید گواهی انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور مخالف بوده‌اند. برخی از این شرکت‌ها عبارتند از والمارت، ماریوت، AT&T، آمازون کام کست و آمریکن اکسپرس.

این درحالی است که کمیته‌های اقدام سیاسی گوگل و جنرال الکتریک نیز کمک‌های مالی تا سال ۲۰۲۲ میلادی را متوقف کرده‌اند.

منبع:مهر 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا