محصولات تمیزکاری خودرو که مانع از زنگ زدگی می‌شود

 موتورشوی خودرو با خاصیت ضد گرد و غبار، براق‌کننده چرخ و داشبورد خودرو و کارواش خودرو با خاصیت ضد گرد و غبار از جمله محصولات یکی از شرکت‌های فناور است که به دلیل استفاده از نانوذرات عملکرد بسیار بهتری نسبت به محصولات رایج در بازار دارد.

محلول کارواش خودرو این شرکت به‌علت ساختار فشرده‌ای که دارد، هنگام اعمال روی سطح بدنه خودرو از نفوذ ذرات و جرم‌های محیطی شامل گرد و غبار جلوگیری کرده و موجب خاصیت آبگریزی بدنه خودرو نیز می‌شود. این مواد با توجه به خاصیت آنتی استاتیک می‌توانند روی سطوح با ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کرده و آن‌ها را با ایجاد رشته‌های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل کند، همچنین این مواد بعد از فرایند تمیزکاری، با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت می‌کنند. 

استفاده از براق‌کننده‌های حاوی نانوذرات باعث می‌شود که به‌علت ریز بودن این مواد، از نفوذ ذرات و جرم‌های محیطی شامل گرد و غبار و کثیفی ممانعت شده و با نرم‌تر شدن بافت لاستیک یا داشبورد از ایجاد ترک جلوگیری شود.

موتور خودرو به‌علت تماس با گرد و غبار، رطوبت و همچنین امکان تماس روغن، نیاز به شست و شو دارد تا بتواند بهتر کار کند، چرا که این آلودگی‌ها می‌توانند به اجزای داخلی و خارجی موتور صدمه وارد کنند. عدم استفاده از آب در شست‌وشوی موتور می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مانند زنگ زدگی در اجزای فلزی شود؛ از این رو اسپری‌ها، محلول‌ها و شامپوها برای شست و شوی موتور به کار می‌رود.

محلول شوینده موتور خودرو این شرکت علاوه بر خواص حل کردن انواع روغن و چربی، دارای خاصیت آنتی استاتیک است که این مزیت موجب ممانعت از چسبیدن گرد و غبار بر سطح می‌شود.

منبع:ایسنا 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا