اثر مثبت و منفی بازی های کامپیوتری بر رفتار انسان

جیمز الکس و آلانا پیبلس ،دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارتباطات هنری زیر نظر دکتر کارین ریدل مطالعه ای در ارتباط با اثر بازی های کامپیوتری خشن بر رفتار کاربران انجام دادند . مخصوصا این مطالعه بر روی بازی هایی صورت گرفت که افراد از بازی کردن با آن لذت می برند. نتایج این پژوهش به تازگی در مجله کامپیوترها در رفتار انسان Computers in Human Behavior به چاپ رسیده است.

این مطالعه بر روی 82 دانشجوی کارشناسی صورت گرفته است. آزمایش به گونه ای طراحی شده که نیمی از دانشجویان بازی های بدون هیجان که عموما بی انتها هستند، بازی می کردند و دیگر دانشجویان بازی های هیجان انگیز را انجام می دادند و پس از 18 دقیقه بازی باید به سوالاتی احساسی که از آنها پرسیده می شود، پاسخ می دادند.

محققان دریافتند کسانی که بازی های بی هیجان را بازی می کردند، کمتر خشمگین می شوند و اعتماد به نفس بالاتری دارند اما اشخاصی که بازی های خشونت آمیز را بازی می کردند خصومت بیشتری در ارتباط با درک جهان نشان دادند. این در صورتی بود که هر دو گروه تمایل داشتند که بازی های خود را ادامه دهند.

نتایج این پژوهش نشان می دهد که می توان احساسات و رفتار بد را با بازی کردن کنترل کرد .به این ترتیب همان گونه که بازی های خشن ممکن است برای کسانی که پرخاشگر هستند، مشکل زا باشد، می توان با بازی های دیگر تغییراتی در رفتار افراد مختلف ایجاد کرد.

منبع

   

 

 
 
 
 
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا