واکسن کرونای روسیه تا یکسال مصونیت ایجاد می کند

به گزارش سیناپرس، مرکز تحقیقات دولتی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور اعلام کرد واکسن  موسوم به اپی واک کرونا (Epivaccorona) که دومین واکسن کرونای ساخته شده توسط روسیه محسوب شده و توسط این موسسه ساخته شده است، می تواند به مدت یک سال مصونیت ایجاد کند.
در همین رابطه تاتیانا نپومنیاشچیک ، یکی از مقامات این مرکز تحقیقاتی طی یک میزگرد اختصاصی در مورد واکسن های کووید ۱۹ اعلام کرد: ما انتظار داریم که این واکسن  برای یک سال مصونیت قطعی ایجاد کند.

گفتنی است در جولای سال ۲۰۲۰  مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی سکتور، مجوز وزارت بهداشت روسیه را برای انجام آزمایشات بالینی واکسن ضد ویروس کرونا بر روی داوطلبان دریافت کرد. به گزارش سیناپرس،  پس از کسب این مجوز، نخستین داوطلب در 27 جولای واکسن را دریافت کرده و در ادامه  آزمایشات بالینی استاندارد و مورد نیاز واکسن فوق الذکر  در 30 سپتامبر به پایان رسید. 
در 16 نوامبر ، وزارت بهداشت مجوز آزمایشات پس از ثبت واکسن را بر روی داوطلبان بالاتر از 60 سال و مجوز آزمایش روی ۳ هزار داوطلب بین  18 تا 60 سال را در 18 نوامبر صادر کرد.

واکسن موسوم به اپی واک کرونا شامل قطعات استخراج شده از آنتی ژن های پپتید مصنوعی ویروس کرونا بوده و گفته می شود واکسن مبتنی بر آنتی ژن ها، یک واکنش ایمنی قوی در برابر کووید ۱۹ ایجاد کرده  و باعث ایجاد مصونیت در برابر این ویروس  می شود.

مترجم: مولود یوسفی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا