راهکارهایی برای کنترل میل به شیرینی

خوشبختانه راهکارهایی برای کنترل میل به شیرینی وجود دارد که با هم در این نوشتار می‌بینیم.

۱. وعده‌های غذایی را حذف نکنید
حذف وعده‌های غذایی سبب می‌شود که بدن ما به سوخت سریع نیاز داشته باشد، بنابراین هر خوراکی شیرینی که ببینیم بلافاصله سراغش می‌رویم.
 
۲. یک میان‌وعده بخورید که به طور طبیعی شیرین است
وقتی میل به خوردن شیرینی و قند دارید، سراغ چیزی بروید که به طور طبیعی شیرین است تا هم میل‌تان برطرف شود و هم انرژی و مواد مغذی بگیرید.
 
۳. آب کافی بنوشید
اغلب تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم. بنابراین سراغ اولین خوراکی شیرینی که می‌بینیم، می‌رویم. بدن‌تان را هیدراته نگه دارید تا هم از آسیبی که دهیدراته شدن سر ارگان‌های‌تان می‌آورد، جلوگیری کنید و هم میل به شیرینی را کاهش بدهید!
 
۴. خواب کافی داشته باشید
شاید بی‌ربط به نظر برسد، اما به گفته کارشناسان خواب مستقیما با میل به شیرینی ارتباط دارد. شاید همه ما تجربه کرده باشیم، روزهایی که از شدت بی‌خوابی انرژی نداریم و به قهوه یا خوراکی‌های شیرین روی می‌آوریم تا توان انجام دادن کارها را داشته باشیم.
 
۵. از خوراکی‌های شور بپرهیزید
معمولا بعد از خوردن چیزهای پرنمک میل به شیرینی پدیدار می‌شود. به همین دلیل است که بعد از غذا به دنبال خوردن دسر هستیم. بنابراین بکوشید به جای نمک غذاهای‌تان را با ادویه‌های دیگر یا لیمو مزه‌دار کنید.
 
۶. پروتئین و فیبر کافی بخورید
پروتئین و فیبر، هر دو به کند شدن روند جذب قند در بدن کمک می‌کنند و به این ترتیب مانع میل به شیرینی می‌شوند.
 
۷. زمان وعده‌های غذایی‌تان را منظم کنید
خوردن وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌ها هر چهار ساعت یک بار، به ثبات سطح قند خون کمک می‌کند و شما را تا وعده بعدی سیر نگه می‌دارد.
 
۸. یک تکه میوه بخورید
میو‌ه‌ها هم شیرین هستند و هم فیبر دارند و می‌توانند حس سیری به شما بدهند.
 
۹. قانون ۸۵/۱۵ را دنبال کنید
اطمینان حاصل کنید که ۸۵ درصد وعده‌های غذایی‌تان شامل غذاهای سالم مانند محصولات تازه، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم است. ۱۵ درصد دیگر می‌تواند خوراکی مورد علاقه‌تان باشد.
 
۱۰. غذاهایی بخورید که هضم‌شان طول می‌کشد
می‌دانیم که هضم فیبر و چربی‌ها طول می‌کشد و پروتئین هم به خوبی ما را سیر نگه می‌دارد. هنگامی که همه با هم ترکیب شوند می‌توانند میل به شیرینی را در طول روز یا بعد از غذا از بین ببرند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا