مکزیک اجازه تزریق واکسن کرونای روسیه را صادر کرد

 هوگو لوپز گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک اعلام کرد مقامات اجازه واردات و استفاده اضطراری واکسن کووید ۱۹ روسیه را صادر کرده‌اند.

لوپز طی یک کنفرانس خبری گفت: COFEPRIS اجازه استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیکV توسعه یافته در انستیتو گامالیا روسیه را صادر کرده است. بنابراین امکان وارد کردن و استفاده از این واکسن فراهم شده است.

پیش از این، مکزیک توافقی برای دریافت ۲۴ میلیون دوز از واکسن اسپوتنیکV در چند مرحله امضا کرده بود.

واکسن روسی مذکور توسط انستیتو گامالیا روسیه با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) تولید شده و نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی آن با شرکت ۲۰ هزار نفر نشان داد ۹۱.۶ درصد در جلوگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ کارآمد است.

از سوی دیگر کیریل دیمیتریوف، مدیر ارشد اجرایی RDIF اعلام کرد احتمالاً هند یکی از مراکز اصلی تولید اسپوتنیکV خواهد بود. او در این باره گفت: هند یکی از شرکای ما است زیرا هند به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی، به اندازه روسیه واکسن تولید می‌کند. پیش بینی می‌کنم فرایند اداری ثبت واکسن در ماه جاری یا آینده میلادی تکمیل شود و شریک هندی ما مشغول انجام آن است.

او در ادامه افزود: بنابراین پس از تکمیل فرایند ثبت می‌توانیم بارگیری به هند را شروع کنیم. حتی می‌توانیم ادعا کنیم اسپوتنیکV یک واکسن روسی-هندی است زیرا در این کشور ۵ شریک برای تولید داریم.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا