سونی یک میلیون موبایل اکسپریا عرضه کرد.

هرچند این امار نسبت به سه ماهه قبل نشانگر رشد است اما همچنان با روزهای درخشان سونی فرسنگ‌ها فاصله دارد.

برخلاف ال‌جی که به دلیل ضرردهی‌ بخش موبایل، احتمالا به صورت تدریجی بخش موبایل را تعطیل می‌کند، سونی با عرضه یک میلیون گوشی اکسپریا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ تصمیمی برای توقف تولید گوشی های هوشمند خود ندارد و همچنان به این بخش متعهد است.

گزارش مالی سونی نشان می‌دهد که این شرکت در فصلی که گذشت با افت ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، موفق به عرضه تنها یک میلیون گوشی اکسپریا شد. ژاپنی ها در فصل چهارم ۲۰۱۹ در حدود ۱.۳ میلیون گوشی اکسپریا به بازار عرضه کرده بودند. با توجه به عرضه ۴۰۰ میلیون موبایل به بازار در سه ماهه چهارم این آمار نشان می‌دهد که سهم سونی از بازار در این مدت حدود ۲۵٪ درصد بوده است.

با وجودی که به نظر می‌رسد افت فروش برای  سونی منفی است، اما این اتفاق نکات مثبتی هم داشته است. باید درنظر داشت که سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ برای سونی فصل خوبی بود. این شرکت در فصل سوم سال ۲۰۲۰ تنها ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی اکسپریا به بازار عرضه کرد و با رشد ۶۶.۶ درصدی، فصل چهارم را با موفقیت چشمگیری نسبت به سه ماهه قبلی به پایان رساند.

یکی دیگر از نکات مثبت مربوط به این فصل آن است که درآمد کل بخش موبایل که شامل برخی سرویس‌های مرتبط با اینترنت نیز می‌شود نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا ثابت مانده است. در فصل چهارم ۲۰۲۰ در آمد بخش موبایل سونی به ۱.۰۵۷ میلیارد دلار رسید که تغییر محسوسی نسبت به درآمد ۱.۰۸۰ میلیارد دلاری بخش موبایل سونی در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نکرده است.

با وجودی که در سال ۲۰۲۰ وضعیت بازار موبایل دستخوش تغییراتی شد،‌ درآمد سونی نشان می دهد که این شرکت توانسته در فروش گوشی پرچمدار اکسپریا ۵ مارک ۲ موفق عمل کند.

کل درآمد سونی در فصل چهارم ۲۰۲۰ با رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸.۴ میلیارد دلار می‌رسد که بخشی از آن به فروش PS5 مربوط می‌شود. سود عملیاتی این شرکت به دلیل فروش بازی، اشتراک پلی استیشن پلاس و حاشیه سود بالاتر از فروش PS4 با رشد ۵۰ درصدی به ۷۶۳.۳ میلیون دلار رسید.

منبع:دیجیاتو

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا