پورشه 914 کلاسیک به پیشرانه کیمن مجهز خواهد شد

پورشه ۹۱۴ واقعاً برای مدت‌زمان زیادی مورد استقبال علاقه‌مندان این برند قرار نگرفت؛ شاید به این دلیل که شبیه سایر مدل‌های این شرکت یا دارای عملکرد متوسط ​​نسبت به نمونه‌های مجهز به پیشرانه چهار سیلندر تخت نبود. به گزارش موتوروان، پروژه جدید خودروساز و تیونر انگلیسی فیفتین اِلِوِن دیزاین (Fifteen Eleven Design)، با نصب پیشرانه‌ی پورشه کیمن تصوری بسیار هیجان‌انگیزتر از این رودستر کلاسیک ارائه می‌‌دهد.

در پشت سر راننده، پیشرانه‌ی ۳٫۴ لیتری تخت ۶ سیلندر متعلق به نسل اول پورشه کیمن S و جعبه‌دنده ۶ سرعته این مدل وجود دارد. گازهای خروجی پیشرانه از طریق اگزوز سفارشی ساخته‌شده از فولاد ضد زنگ خارج می‌شوند. Fifteen Eleven از معماری سیستم تعلیق پورشه کیمن استفاده می‌کند؛ اما آن را با میراگرهای کویل‌اور قابل تنظیم ارتقا می‌دهد. کالیپرهای ترمز چهار پیستونی ساخت پورشه با دیسک‌های متقاطع و سوراخ‌دار، در هنگام نیاز سرعت این خودرو را کاهش می‌دهند یا آن را متوقف می‌کنند.

از زمان فروش پورشه ۹۱۴ تاکنون، فناوری خودرو به‌طور چشمگیری پیشرفت کرده است. شرکت Fifteen Eleven چراغ‌های جلوی مخفی (pop-up headlight) مربوط به مدل اصلی را حذف کرده است و لامپ‌های LED پروژکتور را در محل قبلی چراغ‌های راهنما نصب می‌کند. در پیشرانه‌ی ۹۱۴ از سیستم خنک‌کاری هواخنک استفاده می‌شد؛ اما ازآنجاکه پیشرانه‌ی پورشه کیمن مایع خنک است، این شرکت باید سپر جلو و کاپوت را به شکلی تنظیم کند تا فضای رادیاتور و خنک‌کننده‌ی روغن را فراهم کند.

سقف جمع‌شونده خودرو اصلی هنوز وجود دارد؛ اما Fifteen Eleven از پنل‌های شفاف‌تری برای بهبود روشنایی کابین استفاده می‌کند. گل‌گیرهای فیبر کربنی این خودرو کمی پهن‌تر هستند و از درها عبور می‌کنند.

بخش عقب پورشه ۹۱۴ ‌اکنون بازطراحی شده است و از اسپویلر عقب یک‌تکه با بدنه به نام دم اردک (Ducktail) بهره می‌برد که به‌طور فعال براساس سرعت خودرو تنظیم می‌شود. اگزوز ‌اکنون به ‌جای سمت راننده در مدل اصلی، از وسط عرض خودرو در عقب خارج می‌شود. شرکت Fifteen Eleven از رینگ‌هایی به سبک Fuchs با قطر ۱۸ اینچی استفاده می‌کند که روی آن‌ها را لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴ می‌پوشانند.

در داخل کابین، این شرکت صندلی‌های اسپرت Recaro را با روکش چرمی سفارشی به امکانات خودرو پورشه ۹۱۴ اضافه می‌کند. تغییر در محل قرارگیری دیواره بزرگ بین صندوق عقب و کابین پورشه و طراحی بهتر مخزن سوخت، باعث ایجاد فضای پای بیشتری در داخل کابین می‌شود.

شرکت Fifteen Eleven مایل است چند دستگاه از پورشه ۹۱۴ مدرن را بسازد و فرمان آن‌ها را در سمت چپ یا راست قرار بدهد. قیمت این مدل هنوز در دسترس نیست؛ اما Fifteen Eleven در نظر دارد اولین مدل را در سال ۲۰۲۱ تکمیل کند.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا