دارندگان سهام عدالت می‌توانند کارت اعتباری خود را از بانک‌ها دریافت کنند

حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفته است «صاحبان سهام عدالت می‌توانند از هفته آینده کارت اعتباری خود را به واسطه سهام عدالت را دریافت کنند.» این خبر درحالی داده شد که قرار بود از ابتدای دی ماه سهامدارانی که روش غیر مستقیم برای مدیریت سهام عدالت را انتخاب کردند، بتوانند به واسطه سهام عدالت خود وام و یا کارت اعتباری از ۷ بانک دریافت کنند اما به گفته برخی از منابع بانکی، بانک‌ها حاضر به پذیرش این موضوع نبودن به همین منظور تا کنون تمایلی برای اجرا شدن این طرح توسط بانک‌ها نبوده است.

گفته شده که دادن کارت اعتباری با پشتوانه سهام عدالت مصوبه بانک مرکزی است که به تمام بانک‌ها ارسال شده و تنها ۷ بانک حاضر به قبول کردن آن شدند.

ارزش سهام عدالت در پایان معاملات روز گذشته به ۱۰ ملیون ۷۴۲ هزار میلیون رسید. با توجه به اینکه ۶۰درصد سهام عدالت تا کنون آزاده شده، صاحبان آن می‌توانند این ۶۰درصد  را به قیمت ۶میلیون ۴۴۵ هزار تومان به فروش برسانند. ارزش برگه ۱میلیونی سهام عدالت در پایان معاملات روز گذشته به ۲۱میلیون تومان رسید.

ارزش سهام عدالت در ماه‌های اخیر ریزش‌های سنگینی داشته است و تقریبا در دامنه ۹ میلیون تومان در حال نوسان بود و به نظر می‌رسد چنین نوسانی یکی از مشکلات بانک‌ها در ارائه وام سهام عدالت هست که فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی نحوی تضمین سهام عدالت را قیمت پایانی روز قبل سهام عنوان کرد. به گفته او زمانی که دارنده سهام عدالت درخواست خود را می‌دهد، شرکت سپرده گذاری مرکزی، قیمت پایانی روز قبل سهام را مبنا برای تضمین قرار می‌دهد.

مجامع عمومی شرکت‌های سپرده‌گذاری تا پایان سال انجام می‌شود
مهدی نعمتی روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با بازار در مورد آخرین اقدامات در خصوص کارت‌های اعتباری گفت: جلسات متعددی در حال برگزاری است و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از هفته آینده اگر اتفاقی نیفتد، پذیرنویسی کارت اعتباری انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین بانک‌ها در ارائه خدمات در این ضمینه وجود دارد؟ گفت: تقریبا تفاوت چندانی وجود ندارد، اما ممکن است که در نرخ بازدهی و مدت زمان بازپرداخت تفاوت‌های داشته باشند.

نعمتی ادامه داد: ارائه کارت اعتباری مصوبه بانک مرکزی است و بانک ملزم به انجام آن هستند، اما تا کنون ۷ بانک تمایل به پرداخت این وام نشان دادند.

او در مورد آخرین خبرها در خصوص برگزاری مجامع شرکت‌های سپرده‌گذاری استانی افزود: ۱۶ شرکت استانی مرحله اولیه مجامع عمومی خود را برگزار کردند که مرحله دوم آن اسفندماه برگزار خواهد شد، و مجامع مابقی شرکت‌ها قائدتا تا پایان سال برگزار می‌شود. تمامی این مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که در حال محیا شدن زیر ساخت‌های لازم جهت برگزاری مجامع در استان‌های باقی مانده هستیم.

نعمتی در مورد آزاد سازی ۱۰۰درصد سهام عدالت اظهار کرد: قرار  بر این بود که ۳۰درصد سهام عدالت در دهه فجر آزاد و ۱۰ درصد آن هم تا آخر سال آزاد شود اما با توجه به شرایط بازار فعلا خبری از آزاد سازی کامل سهام عدالت نیست و آزاد سازی آن بسته به شرایط بازار و تصمیمات مدیران آن دارد.

پیشتر عنوان شده بود، کسانی که قصد دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را دارند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند تا بتوانند ۶۰ درصد سهام خود را، دریافت کارت اعتباری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا