پل نورانی معلق در کناران هزاران ارکیده

صنعت گردشگری اندونزی در سال ، تقریبا از16 میلیون گردشگر پذیرایی می‌کند و تولید ناخالصی در حدود 19 میلیارد دلار دارد. هم دوست‌داران طبیعت و هم علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ از بازدید این کشور لذت خواهند برد؛ هرچند نقش دولت و برنامه‌ریزی‌های گردشگری انجام شده برای تسهیل و بهبود تجربه گردشگران را نباید نادیده گرفت.

جنگل ارکیده

منطقه مرتفعِ لمبانگ، که تقریبا 1700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، در نزدیکی کوه تانگکوبان پراهو است و بهترین فرصت را برای فرار از هیاهوی شهر به شما می‌دهد. جاذبه‌های دیدنی این منطقه کم نیست، اما از سال 2018 بخش جدیدی به آن اضافه شد که خیلی مورد توجه قرار گرفته و به آن جنگل ارکیده Cikole می‌گویند. این جنگل با جاکارتا 3-4 ساعت فاصله دارد و در زمینی به مساحت 10 تا 12 هکتار قرار گرفته است. هوای تازه و خنک، مناظر زیبا، نقاط عکاسی جذاب و ارکیدهای بی‌نظیر، گردشگران را به این منطقه می‌کشاند.

در این تفرجگاه، بیش از 20 هزار ارکیده وجود دارد که بعضی از گونه‌های بسیار نادر هستند. مائولانا اکبر، یکی از مسئولین باغ، می‌گوید که دلیل اصلی ساخت آن، معرفی و حفاظت از گونه‌های ارکیده نادر کشور است. آنها امیدوارند با معرفی این گیاه زیبا به مردم، به حفظ آن کمک کرده و انگیزه‌ای برای تحقیقات علمی در این زمینه باشند. ویژگی این باغ در نحوه ارائه آن است. ارکیده‌هایی که به زیبایی از درختان کاج آویزان شده و خودنمایی می‌کنند. یکدستی و چیدمان این گلها باعث جلوه بیشتر شده و گردشگران را جذب می‌کند.

در کنار ارکیده‌های زیبا، Cikola جاذبه‌های دیگری هم دارد. مثلا گردشگران می‌توانند هیجان زیپلاین سواری را تجربه کنند یا روی پل معلق نورانی، در فاصله 23 متری زمین، قدم بزنند.

پل نور

پل معلق این باغ، یکی از دلایل اصلی بازدید گردشگران از این منطقه است. همان طور که گفته شد، پل را در ارتفاع 23 متری زمین ساخته‌اند. این پل، به خصوص در شب که چراغ‌های آن را روشن می‌کنند به شدت زیباست. در طول مسیر، منظره جذاب جنگل را می‌بینید و نقاط بسیاری برای عکاسی وجود دارد. در دنیای امروز که به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها در فضای مجازی بخش مهمی از سفر است، وجود نقاطی که منظره خوبی برای عکاسی دارند، می‌تواند در ارتقا تجربه گردشگر بسیار مؤثر باشد.

برای طراحی و اجرای این پل، مدت‌ها برنامه‌ریزی و تحقیق شده است تا با شرایط محیطی که در آن ساخته می‌شود سازگار باشد. پل از جنس چوب است و با طناب‌هایی که دور درختان تنیده شده مسیر را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. از آنجایی که پل مسیری طولانی دارد (حدود 150 متر)، حتما در میان راه نقاط اتکا وجود دارد. در محل این نقاط، فضاهای بزرگتری ساخته شده که بازدیدکنندگان از آن برای توقف، لذت بردن از منطقه و عکاسی استفاده می‌کنند. با تاریک شدن هوا، چراغ‌های پل روشن می‌شود. با استفاده از سنسورهای نوری که می‌درخشند و سوسو می‌زنند، منظره‌ای بی‌نظیر به وجود می‌آید.

آمفی تئاتر

در قسمت میانی این باغ فضایی وجود دارد که به آن آمفی تئاتر می‌گویند. این فضای باز، محل مناسبی برای گردهمایی، دورهمی و لذت بردن از برنامه‌های مختلف است. طراحی استفاده شده در این آمفی‌تئاتر و سرتاسر باغ، متأثر از طراحی‌های بامبوی امروزی است که حس و حال متفاوتی به باغ می‌دهد.

زیپ لاین

اکثر مخاطبان این باغ افرادی هستند که برای تمدد اعصاب و سپری کردن اوقاتی آرام به این منطقه سفر می‌کنند، اما شاید اندکی هیجان بد نباشد. بازدیدکنندگان می‌توانند از زیپ‌لاین استفاده کنند که هم از نظر ارتفاع و هم هیجان ایجاد شده، جذاب است.

باغ خرگوش‌ها

از آنجایی که بسیاری از مخاطبین این باغ خانواده‌های صاحب فرزند هستند، در باغ امکاناتی برای تفریحات کودکان در نظر گرفته شده است. یکی از این امکانات باغ خرگوش‌ها و دیگری پارک بازی است. در این باغ کودکان می‌توانند با خرگوش‌ها بازی کنند و به آنها غذا دهند و با وسایل بازی، بازی کنند.

باغ ارکیده Cikola، یکی از مقاصد پرطرفدار میان افرادی است که می‌خواهند مدت زمانی را به دور از هیاهوی شهر سپری کنند. انواع مختلفی از فعالیّت‌ها و امکانات در این باغ فراهم است. طراحی جذاب، آب و هوای خنک و مه گرفته و امکانات تفریحی و اقامتی باعث محبوبیت آن میان بازدیدکنندگان شده است. نظر شما درباره این جاذبه چیست؟ باغ ارکیده Cikola مقصدی هست که بخواهید از آن بازدید کنید؟

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا