باید از صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت شود

 محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور افزود: شرکت‌های دانش بنیان موتور پیشران توسعه در صنعت کشور هستند. همانطور که مقام معظم رهبری بر نقش و توسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکید دارند توانستیم در عرصه‌های مختلف به دنیا نشان دهیم که متخصصان جوان ما در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: زمانی که طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون آموزش مطرح شد اعتقاد داشتم که دانش بنیان تنها به حوزه آموزش مربوط نمی‌شود بلکه تمامی حوزه‌ها مانند کمیسیون کشاورزی، کمیسیون بودجه، کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون‌های دیگر نیز در حیطه فعالیت دانش بنیان‌ها هستند.

رشیدی تاکید کرد: دانش بنیان‌ها ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه کشور فراهم می‌کنند و چنانچه بستر مورد نیاز برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود، اتکا به توان این جوانان می‌تواند موجب خودکفایی و بالندگی اقتصادی در کشور شود.  

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بر جایگزینی صنایع‌ های‌تک در کشور تاکید کرد و گفت: در دنیا ثابت شده که صنایع پایین دستی نیازمند استفاده و جایگزینی صنایع های‌تک و دانش بنیان است، به لحاظ علمی در فرزندان این مرز و بوم این توانایی وجود دارد و باید حمایت ویژه شوند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مورد حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از اکوسیستم نوآوری در کشور اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش بنیان داشته است، اما بودجه صندوق کافی نیست و باید بیشتر شود.

وی تصریح کرد: در ردیف بودجه دانش بنیان باید مسیر شکوفایی از طریق حمایت از نهاد تامین مالی این حوزه یعنی صندوق نوآوری و شکوفایی هموار شود. از طرفی پارک‌های علم و فناوری هم برای شناسایی هسته‌های فناور فعالیت خوبی داشته اند و همکاری خوبی با صندوق نوآوری و شکوفایی دارند.

رشیدی ادامه داد: در حال حاضر ایراداتی به لایحه بودجه وارد است که در حال اصلاح آن هستیم. باید منابع و محل هزینه و مصرف در بودجه اصلاح شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا