تاثیر منفی یک نرم افزار در توزیع واکسن کرونا

 آمریکا در شرایطی که با آمار مرگ و میر بسیار بالای ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا مبتلاست، نتوانسته یک سیستم نرم افزاری مناسب برای توزیع دقیق واکسن کرونا را نیز به کار بگیرد.

در حال حاضر طراحی یک نرم افزار و استفاده از آن در وب سایت‌های اینترنتی برای ثبت نام به منظور تزریق واکسن کرونا به چالشی جدی در ایالات متحده مبدل شده است و این ضعف مدیریتی علیرغم گذشت حدود یک سال از شیوع ویروس کرونا موجب نارضایتی و انتقادهای گسترده شده است.

منتقدان می‌گویند عملکرد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این زمینه ضعیف بوده و آنها هنوز هم در این زمینه نتوانسته اند آمادگی لازم را کسب کنند. این مرکز به جای خریداری یک نرم افزار مناسب برای استفاده عمومی، ۴۴ میلیون دلار هزینه صرف خریداری یک نرم افزار به نام سیستم مدیریت واکسن یا VAMS کرده که توسط یک شرکت مشاوره‌ای به نام Deloitte تولید شده است.

برای این کار هیچ مناقصه‌ای برگزار نشده و نرم افزار یادشده چنان ضعیف بوده که برخی ایالات آمریکا مجبور شده اند برای طراحی یک سیستم مناسب توزیع واکسن با یکدیگر متحد شده و سیستم‌های رایانه‌ای جدیدی را به کار بگیرند.

به گفته شاغلان در بخش بهداشت و درمان در ایالت ویرجینیا و برخی ایالت‌های دیگر، نرم افزار یادشده به صورت تصادفی برخی قرارهای ملاقات را لغو و حذف می‌کند، ثبت نام افراد برای تزریق واکسن را به صورتی غیرقابل اعتماد و ناقص انجام می‌دهد و داشبورد آن برای ثبت سوابق نقص‌های متعددی دارد.

این نرم افزار تنها در محیط مرورگر کروم به خوبی کار می‌کند و با مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت ناسازگار است. طراحی محیط نرم افزار با گوشی‌های هوشمند چندان سازگار نیست و برخی دکمه‌های آن مانند next یا بعدی بر روی مرورگر گوشی قابل مشاهده نیستند. مشکلات این نرم افزار چنان جدی است که حتی پزشکان و افراد تحصیل کرده از استفاده از آن اظهار نارضایتی کرده اند.

منبع:مهر 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا