اینترنت ۲۵ درصد ارزان شد

آذرماه امسال بود که وزیر ارتباطات در پرسش و پاسخ اینستاگرامی به کاربران وعده داد در صورت افزایش رشد ترافیک، ‌اینترنت ارزان‌تر خواهد شد. به گزارش دیجیاتو حال با توجه به تحقق یافتن این موضوع، بر اساس آخرین گزارش‌های رگولاتوری درباره ایران هوشمند، با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه اینترنت زیرساخت ۲۵ درصد کاهش یافت.

با اعمال این کاهش قیمت در شرکت ارتباطات زیرساخت، قیمت اینترنت برای ارائه دهندگان خدمات و نهایتا مصرف کننده نهایی کاهش خواهد یافت.

هنوز زمان اعمال این مصوبه مشخص نیست و باید دید FCPها در برابر آن چه اقدامی انجام خواهند داد چرا که تقریبا تمامی این شرکت‌ها از وضعیت کنونی اینترنت ثابت در کشور گلایه دارند و باور دارند که این بازار برایشان ضررهای مالی زیادی دارد.

در هر حال باید گفت ضریب نفوذ پهن‌باند اینترنت اکنون به ۱۰۲ درصد رسیده که ۹۱ درصد آن متعلق به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار است و این موضوع با اینکه برخلاف ترند جهانی است اما نشان از عدم اقبال اینترنت ثابت در کشور می‌دهد.

شایان ذکر است گزارش‌های رگولاتوری حکایت از این دارد که  ظرفیت پهنای باند داخلی از سال ۹۲ تا ۹۸ برابر ۳ هزار و ۸۰۰ درصد افزایش داشته و در بخش بین‌المللی نیز ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل در این ۷ سال ۵ هزار و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

همچنین ناگفته نماند بر اساس آخرین گزارش رگولاتوری از پاییز ۹۹، تعداد مشترکین پهن باند ثابت در کشور به عدد ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۳۶۵ مورد رسیده است که یک ضریب نفوذ ۱۱.۶۴ درصدی را با خود دارد. ناگفته نماند بیشترین جمعیت مشترکین اینترنت ثابت سرعت بین ۲۰۴۸ تا ۱۰۲۴۰ کیلوبیت بر ثانیه را دارند که جمعیتی معادل ۴ میلیون و ۱۶۱ هزار مشترک را تشکیل می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا