گزارش تصویری از کشف 60 هزار شی باستانی در چین

سینا پرس : در پی فعالیت های پژوهشی باستان شناسان در کشور چین ، گنجینه ای بسیار ارزشمند از آثار تاریخی و هنری در منطقه نانهای Nanhai واقع در جنوب دریای چین ، کشف شد . این پژوهش ها در پی هفت سال حفاری و کاووش علمی در این محل منجر به کشف بیش از 60 هزار شی ارزشمند تاریخی شد که عموما به سلسله سونگ Song Dynasty تعلق دارد که در فاصله سال های 960 تا 1279 میلادی در این کشور حکومت می کردند .

بنیانگزار سلسله سونگ ، امپراتور تایزو بود که در فاصله سال های 960 تا 076 میلادی بر این کشور حکومت کرد .سلسله سونگ یکی از پادشاهی های بزرگ و مهم کشور چین محسوب شده و ششمین سلسله رسمی در تاریخ این کشور محسوب می شوند . در این دوره تاریخی ، ابداعات بسیاری در حوزه های نظامی و اقتصادی در چین رخ داد که از ان جمله می توان به اختراع توپ جنگی ، خمپاره و اسکناس اشاره کرد . دولت سونگ نخستین حکومتی بود که در سراسر دنیا اقدام به استفاده از پول کاغذی کرده و آن را به طور گسترده در مبادلات تجاری رواج داد .

این حفاری ها در سال 2007 میلادی شروع شده بود و تا کنون ادامه داشت .  این آثار در یک کشتی باستانی قرار داشتند که در دوران باستان در این محل غرق شده و بیش از هشتصد سال در بستر دریا باقی مانده بود . این اشیا به موزه دریائی راه ابریشم منتقل شده و پس از انجام مرمت و بازسازی به نمایش گذاشته شده اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا