شناسایی گلوگاه‌های حوزه آب و خشکسالی در معاونت علمی ریاست جمهوری

 جهانگیر پرهمت در نخستین نشست بومی‌سازی پمپ‌های فشارقوی با بیان اینکه داخلی‌سازی سامانه‌های نمک‌زدایی یکی از اولویت‌های کارگروه است، گفت: بومی‌سازی پمپ‌های فشارقوی یکی از گلوگاه‌های فناورانه این سامانه‌ها است که در تلاشیم آن را با کمک شرکت‌های توانمند اجرایی کنیم.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف افزایش تاب‌آوری اقتصادی در حوزه آب، اقدام به شناسایی گلوگاه‌هایی کرده است که باعث خروج ارز از کشور می‌شوند. همچنین با استناد به سند توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست، به حوزه بومی‌سازی این تجهیزات ورود کرده‌ایم.

به گفته پرهمت، این کار خروج ارز از کشور را کاهش می‌دهد. تلاش می‌کنیم پروژه مذکور را با جلب مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اجرایی کنیم.

نخستین نشست بومی‌سازی پمپ‌های فشارقوی با حضور برخی شرکت‌های عضو انجمن نمک‌زدایی ایران و همچنین تعدادی از شرکت‌های توانمند داخلی در حوزه تولید پمپ برگزار شد. در پایان این نشست قرار شد ضمن شناسایی کامل‌تر توان شرکت‌های داخلی در زمینه پمپ‌های فشارقوی و ارائه مناسب این ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی لازم برای تامین نیاز کشور با تکیه‌بر ظرفیت تولید شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور انجام‌ شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، در گام بعدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صادرات این محصولات با کیفیت به بازار جهانی به خصوص خاورمیانه حمایت خواهد کرد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا