بحرانی شدن آتش سوزی در جنگل های آلوده به رادیو اکتیو چرنوبیل

وزارت حوادث غیر مترقبه اکراین در بیانیه ای رسمی اعلام کرد : بلاروس بیش از سی آتش نشان و هلیکوپترهای Mi-26 و Mi-8 را به همراه تجهیزات ویژه  برای نابود کردن آتش در مرز اکراین به کار گرفته است .

سخنگوی این وزارتخانه با افزودن این مساله که محدوده تحت تاثیر آتش سوزی 120 هکتار بوده است ، اظهار داشت : " از صبح روز سه شنبه  شعله های آتش به چهار بخش تقسیم شدند که هر کدام نزدیک به پانزده هکتار را پوشش می دهند . "

علاوه بر آن ، این وزارتخانه توضیح داد ، آتشی که از خاک اکراین به طور مستقیم در حال حرکت به سوی مرز بلاروس بوده توسط شیارهایی که در نزدیکی مرز Glushkovichi در تقاطع با منطقه Gomel بلاروس با اکراین ایجاد گشته ، متوقف شده است .  او اعلام کرد که فاصله لبه آتش تا مرز در حدود 50 متر است .

لازم به ذکر است که وضعیت آتش توسط جنگلبانان ، گروهی از سربازان و آتش نشانان مورد نظارت قرار گرفته تا از گسترش آتش به خاک بلاروس جلوگیری شود .

از سوی دیگر سازمان مبارزه با خطرات  غیر مترقبه اوکران نیز  اعلام کرد : " آتش نشانان ما در خاموش کردن و از بین بردن آتش در منطقه Chernobyl Puscha در نزدیکی سایتی که فاجعه هسته ای چرنوبیل در سال 1986 میلادی در آن رخ داده بود ، هستند و به طور شبانه روزی به تلاش خود ادامه می دهند . "

قابل توجه است که در تاریخ 29 ژوئن سال جاری علف های خشک و نی ها در منطقه ممنوعه در اطراف چرنوبیل بنا به دلایلی نامعلوم  آتش گرفت . آتش نشانان موفق شدند تا این آتش را محدود کرده و خاموش کنند .

این موضوع به دلیل آلوده بودن خاک ها و گیاهان این مناطق به مواد رادیو اکتیو باقی مانده از حادثه چرنوبیل ، حساسیت های زیادی در منطقه ایجاد کرده است . البته مقامات اوکراینی از بی خطر بودن این موضوع خبر داده و  به گزارش مرکز حزب جمهوری خواه  به واسطه نظارت محیط زیست و کنترل رادیواکتیویته در مینسک (Minsk) بلاروس ، هیچگونه افزایش سطح پرتوهای رادیواکتیوی در این منطقه پس از آتش سوزی منطقه Chernobyl Puscha در ناحیه کیف (Kiev) به ثبت نرسیده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا