روش طبیعی دفاع در مقابل ویروس کرونا کشف شد

محققان دانشگاه سن پائولو برزیل به این نتیجه رسیدند که هورمون ملاتونین تولید شده در ریه‌ها مثل سدی در مقابل ویروس کرونا عمل می‌کند و مانع از نفوذ ویروس به داخل سلول‌ها می‌شود.

به گفته محققان ملاتونین مانع از تجلی ژن‌های هماهنگ کننده پروتئین‌ها در نقاط ورود برای ویروس (سلول‌های آلوئول و اپیتلیوم بینی و ریوی) می‌شود. به این ترتیب، هورمون این بافت‌ها را آلوده کرده و باعث سرکوب پاسخ ایمنی می‌شود که در نتیجه ویروس چند روز در دستگاه تنفسی باقی می‌ماند و بعد می‌رود تا ناقل دیگری پیدا کند.

این کشف به محققان کمک می‌کند بفهمند چرا بعضی از افراد مبتلا به ویروس کرونا نمی‌شوند و برخی بدون علائمی آن را از سر می‌گذرانند. محققان معتقدند که می‌توان از قطره بینی و یا اسپری بینی حاوی ملاتونین برای جلوگیری از رشد کووید۱۹ استفاده کرد.

محققان به آنالیز و مطالعه نمونه‌هایی از ریه‌های افراد سالم پرداختند و به این نتیجه رسیدند که هر چه توانایی تولید ملاتونین پایین‌تر باشد، سطح تجلی ژن‌های دخیل در نفوذ ویروس در ارگانیزم بیشتر است. در جایی که سطح ملاتونین بالا بود، هورمون، نقاط نفوذ ویروس «سارس-کووید -۲» به ریه‌ها را مسدود کرده است.

در جهان بیش از ۱۰۰ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است و تقریبا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشتند که بیشترین قربانیان این ویروس در آمریکا و هند و برزیل به ثبت رسیده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا