کنفرانس پژوهش‌های نشر در SID نمایه شد

 حامد علی‌اکبرزاده، رییس نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر جهاددانشگاهی اظهار کرد: با توجه به ماهیت پژوهشی این کنفرانس و رایزنی‌های صورت‌گرفته با مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، چکیده مقالاتی که پس از داوری برای شرکت در کنفرانس پذیرفته شود، در این مرکز نمایه خواهد شد.

سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در ادامه با تأکید بر ضرورت برگزاری این رویداد، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور با برگزاری کنفرانسی پژوهشی در تلاش هستیم تا مقوله نشر را به طور تخصصی مورد بررسی علمی قرار دهیم و در عین حال می‌کوشیم از تجربیات بین‌المللی در این زمینه نیز بهره‌مند شویم.

علی‌اکبرزاده با اشاره به نقش ترجمه‌ در تولید و نشر آثار علمی و دانشگاهی، تصریح کرد: در این راستا کمیته علمی این کنفرانس تصمیم گرفت بحث توسعه فرهنگی و ترجمه را به عنوان محور ویژه این کنفرانس بین‌المللی تعریف کند. در حال رایزنی با برخی دیگر از پایگاه‌های معتبر علمی هستیم تا با توجه به وزن علمی رویداد پیش رو، مقالات پذیرفته‌شده در این پایگاه‌ها نیز نمایه شود.

نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر رویدادی است که از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود. در فراخوان این کنفرانس آمده است: از پژوهشگران در تمامی حوزه‌های مرتبط با مطالعات و پژوهش‌های نشر برای ثبت و ارائه مقالات خود در نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر دعوت به عمل می‌آید. آثار پژوهشی مرتبط با «ترجمه و توسعه فرهنگی» که به عنوان محور ویژه این کنفرانس مشخص شده‌ است، به طور خاص مورد توجه قرار دارد.

 روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، آخرین مهلت ارسال چکیده برای شرکت در این کنفرانس هفتم اسفند 1399 اعلام شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات و دریافت جزئیات درباره این رویداد می‌توانند به پایگاه اینترنتی http://pubconf.isba.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا