عینک هوشمندی که سبب بهبود بینایی افراد نزدیک بین می شود

 شاید این باعث تعجب افراد بسیاری شود که چطور چنین چیزی ممکن است، اما این شرکت وسیله‌ای پوشیدنی ایجاد کرده است که افراد تنها با قرار دادن آن در جلوی چشمان خود (دقیقاً همانند عینک) می‌توانند مشکل نزدیک بینی خود را بهبود بخشند.

این دستگاه که عینک‌های کوبوتا (Kubota Glasses) نام دارد، در حال حاضر هنوز نمونه اولیه آن ایجاد شده و محققان همچنان در حال آزمایش آن هستند، اما گفتنی است تاکنون نتایج آن امیدوارکننده بوده است.

نزدیک بینی معمولاً هنگامی ایجاد می‌شود که قرنیه و شبکیه در کره چشم از هم دور می‌شوند. در این حالت کانون نور مناسب مهار می‌شود و منجر به تاری دید اجسام در یک فاصله می‌شود. شرکت مذکور قصد دارد توزیع عینک‌های هوشمند خود را در آسیا آغاز کند؛ چراکه در آنجا تعداد زیادی از مردم دچار نزدیک بینی هستند.

همانطور که شرکت مذکور اعلام کرده ۹۶ درصد از افراد کره جنوبی، ۹۵ درصد افراد ژاپنی، ۸۷ درصد افراد ساکن هنگ کنگ، ۸۵ درصد افراد تایوانی و ۸۲ درصد افراد سنگاپوری برای نزدیک بینی نیاز به استفاده از عینک دارند و در کل جهان نیز حدود ۲.۵۶ میلیارد نفر از نزدیک بینی رنج می‌برند، بنابراین به راحتی می‌توان گفت که عرضه چنین وسیله جدیدی توسط تعداد بسیار زیادی از افراد بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

نحوه عملکرد عینک "کوبوتا"

کار این عینک به صورتی است که عینک‌های کوبوتا با تهیه یک تصویر از لنز دستگاه بر روی شبکیه فرد عمل می‌کنند تا ناسازبینی ایجاد کننده نزدیک بینی را اصلاح کند. این شرکت اظهار داشت که استفاده از این عینک بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در روز به اصلاح بینایی فرد کمک می‌کند.

اما برای آنکه محققان دریابند هر فرد می‌بایست روزانه چند ساعت و یا در کل چند روز، هفته، ماه یا سال از آن استفاده کند تا نزدیک بینی او اصلاح شود، کوبوتا قصد دارد آزمایشات بالینی بیشتری را برای تعیین این نکات و موارد دیگر انجام دهد.

ریو کوبوتا (Ryo Kubota)، رئیس شرکت گفت: تیم توسعه دهنده این عینک در حال حاضر یک آزمایش بالینی را با مشارکت ۲۵ نفر در ایالات متحده آغاز کرده، اما پس از آن شرکت قصد دارد برای اولین بار آن را (عینک) را در آسیا به فروش برساند؛ چراکه جمعیت زیادی از افراد در آنجا نزدیک بین هستند.

آزمایشات بالینی اولیه عینک در تابستان گذشته آغاز شد و این شرکت همچنین در حال بررسی لنزهای تماسی به عنوان روش دیگری برای اصلاح نزدیک بینی نیز است. توسعه روش‌های اصلاحی غیرتهاجمی برای بهبود بینایی، زندگی میلیاردها انسان در سراسر جهان را بسیار آسان و دلپذیر می‌کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا