بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد

اولین محصول بی‌ام‌و از سری CS، سال ۱۹۶۱ معرفی شد. این مدل با کد 3200CS، نسخه‌ای ویژه با طراحی بدنه استودیو برتونه در ایتالیا بود. موفقیت 3200CS در فروش و جلب توجه منتقدان، منجر به عرضه بی‌ام‌و 2000 و مدل بسیار محبوب ۲۰۰۲ در سال‌های بعد شد.

از ابتدای دهه‌ی ۷۰ میلادی، کد CS برای نام‌گذاری خودروهای ویژه و آپشنال بی‌ام‌و با تولید محدود استفاده می‌شود. سال گذشته، سری ۳ با مدل M۳ CS معرفی شد و امسال در اقدامی کم‌سابقه، نسخه‌ای از M5 به تجهیزات CS مجهز می‌شود.

در نمای بیرونی M5 CS مشابه دیگر مدل‌های سری CS، رینگ‌های اسپرت با پایه‌های باریک و خورشیدی شکل وجود دارند. این محصول جدید، چرخ‌های طلایی رنگ ۲۰ اینچ دارد که یادآور M۲ CS سال ۲۰۲۰ است. همچنین تایرهای پیرلی Pزیرو با پهنای ۲۷۵ میلی‌متر در جلو و ۲۸۵ در عقب وجود دارند.جلوپنجره و جزئیات بدنه هم طلایی رنگ‌ هستند تا همراه ادوات سیاه فیبرکربن در سقف و سپرها، تفاوت ظاهری M5 CS با مدل استاندارد را نشان دهند. داخل کاسه‌چراغ‌ها نیز، نوار LED روشنایی روز به رنگ زرد نصب شده که متفاوت از نمونه استاندارد با رنگ سفید است.

در فضای داخلی، چرم مات سیاه‌رنگ، داشبورد فیبرکربن و پوشش آلکانتارا برای فرمان وجود دارد. نمایشگر ۱۲/۳ اینچ و پنل دیجیتال نیز، M5 CS را متفاوت از مدل‌های عادی سری ۵ نشان می‌دهد. کابین این خودرو با خط دوخت‌های قرمز و سایه‌روشن‌های سرخ در قسمت‌های مختلف، فضایی تهاجمی و کاملا اسپرت فراهم می‌کند. طرح صندلی‌ها با حفظ حالت لوکس و راحت، ساختاری باریک و مشابه مدل‌های مسابقه‌دارد؛ درحالی‌که مزین به طرحی از نقشه پیست نوربرگ‌رینگ، خواهد بود.

محصولات CS معمولا دو برابر نمونه‌های استاندارد بی‌ام‌و، قیمت دارند. این موضوع به دلیل برتری فنی نسخه‌های CS در قدرت و فرمان‌پذیری است. پیشرانه M5 CS مشابه M5 با نمونه ۴/۴ لیتری توئین توربوشارژ تأمین می‌شود؛ اما تقویت شده است تا ۶۲۷ اسب‌بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر داشته باشد. این تجهیزات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۲/۹ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت ۱۰/۴ ثانیه فراهم می‌کند که برای یک سدان اندازه متوسط، حیرت‌انگیز است. نهایت سرعت M5 CS به ۲۹۰ کیلومتربرساعت محدود خواهد شد. این محصول همچنین، سیستم دو دیفرانسیل هوشمند بی‌ام‌و xDrive و جعبه‌دنده هشت سرعته با قابلیت تعویض پشت فرمان دارد.

تولید و تحویل M5 CS برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است تا محصول مدل ۲۰۲۲ محسوب شود. قیمت نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده اما براساس گمانه‌زنی‌ها و سابقه فروش دیگر نسخه‌های CS، احتمالا با قیمتی حدود ۲۰۰ هزار یورو (۲۴۰ هزار دلار) فروخته خواهد شد که معادل بعضی محصولات مدرن فراری و لامبورگینی است.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا