اعزام هیات تجاری و هدایای دیپلماسی دانش‌بنیان ایرانی به کنیا

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه ۳۱ شرکت دانش بنیان و ۴ صندوق پژوهش و فناوری از  ۸ تا ۱۰ بهمن ماه جاری به کشور کنیا اعزام می‌شوند.

دکتر سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، در مورد این هیات تجاری توضیح داد: این برنامه با هدف دیدار با شرکت‌های میزبان در حوزه نیازمندی‌ها و ایجاد تعامل مشترک برنامه‌ریزی شده است. بر این اساس تاکنون ۷۰ شرکت کنیایی برای مذاکره تجاری با هیات اعزامی ایرانی در پرتال B۲B مربوطه ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که در این هیات حضور دارند در حوزه‌های تجهیزات و ماشین‌آلات، سلامت و غذا، الکترونیک، IT  و ICT ، محصولات پیشرفته و بروکر بازار فعال هستند، اظهار کرد: علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان ۴ صندوق پژوهش و فناوری ایران بایو تک، تجهیزات پزشکی، صندوق یزد و صندوق انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات برای دیدار با صندوق‌های متناظر در کشور کنیا در این هیات تجاری حضور دارند.

ملکی فر خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تنها با حمایت مالی مستقیم میسر نمی‌شود و بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان از الزامات این امر است، لذا صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار تلاش برای تأمین مالی مستقیم شرکت‌های دانش‌بنیان با درک صحیحی از این موضوع، برنامه‌ریزی مفصلی را برای کمک به توسعه بازار و خلق فرصت‌های تجاری جدید برای این شرکت‌ها انجام داده است. یکی از محورهای اصلی فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه، فراهم کردن بستر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، دائمی و اعزام یا پذیرش هیات‌های تجاری است.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، همراه با این هیات تجاری محموله‌ای شامل کمک‌های توسعه‌ای متشکل از تجهیزات پزشکی و اقلام مبارزه با شیوع ویروس کرونا به میزان یک تن به عنوان هدیه به وزارت بهداشت کنیا تحویل می‌شود. این محموله شامل کالاهای فناورانه و محصولات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در زمینه تجهیزات پزشکی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا