با توسعه زیرساخت در زیست‌فناوری صادرکننده واکسن خواهیم شد

 گروه دانشگاه ایرنا، عبدالحسین روح الامینی روز سه شنبه در اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در هتل المپیک افزود: علمی که در حوزه زیست فناوری وجود دارد نیاز است به محصول تبدیل شود و به این استعداد توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: در طرح های نفتی میلیاردها دلار سرمایه گذاری می شود و توجه تمام‌ کشور به سمت اقتصاد نفتی است؛ در حالی که در حوزه زیست فناوری هزار برابر کمتر سرمایه گذاری و توجه شده است. این حوزه ارزش افزوده بیشتر دارد که نیاز به توجه ملی است و روز به روز این توجه کاهش پیدا می کند.

روح الامینی تصریح کرد: حوزه بیوتکنولوژی در صورت توجه ویژه ظرفیت بسیار زیادی دارد. این حوزه را با چالش و موانع رو به رو نکنند و همکاری لازم را با ابن حوزه داشته باشند.

وی ادامه ادامه داد: حوزه نوآوری های زیست فناوری بسیار بازدهی دارد. اگر این زیرساخت ها در کشور نبود، در واکسن های نسل اول و واکسن های نسل آتی پیش گام نبودیم.

روح الامینی اظهار داشت: با توسعه زیر ساخت در صورتی که هم افزایی و هم گرایی و توجه به حوزه نوآوری بیشتر شود، می توانیم صادر کننده واکسن باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در تمام زمینه های نوآوری، نیروی انسانی و علم نسبت به کشورهای دیگر پیشتاز هستیم، اما اقتصاد صنعتی ما هنوز مشکل دارد. متاسفانه پس از سالها پس از انقلاب هنوز پالایشگاه خون نداریم؛ در حالی که اگر حمایت ها توسعه یافته می شد، باید اکنون واکسن آنفلوانزا را خود تولید می کردیم که به سیاست گذاری متمرکز نیاز داریم.

اولین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، (ایران‌بایو) هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ امروز در محل سالن همایش‌های هتل المپیک آغاز به کار کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا