برگزاری رویدادی برای حمایت و جذب سرمایه از ایده‌های برتر فضایی

مجموعه رویدادهای "ایده تا جذب سرمایه" ستکس (Satellite-based Talents Exploration) با هدف معرفی فعالیت‌های حوزه فضایی و زیست‌بوم کسب و کاری آن و همچنین شناسایی و توانمندسازی ایده‌پردازان این حوزه در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین مشاوره و راهبری طرح‌ها تا مرحله ارائه به سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه برگزار می‌شود.

این رویداد شامل چهار بخش است و در رویداد اول که مربوط به "معرفی فعالیت‌های حوزه فضایی" است، طی آن نسبت به ارائه برنامه‌ها، اقدامات انجام گرفته، دستاوردهای حاصل شده و اقدامات آتی و معرفی محورهای نیازمند حمایت فکری و مالی از سوی بازیگران بخش غیر خصوصی این حوزه اقدام می‌شود.

رویداد دوم به "معرفی زیست‌بوم کسب و کارهای فضاپایه" اختصاص دارد و قصد دارد به معرفی کسب و کارهای فضاپایه داخلی و خارجی و مقایسه و دسته‌بندی الگوهای تجاری آن‌ها بپردازد تا مخاطبان با آشنا شدن با این کسب و کارها، آگاهی لازم برای ایده‌پردازی و ارائه طرح‌های خود را به دست آوردند.

مخاطبین اصلی دو رویداد اول، دانشجویان، نوآوران و صاحبان ایده هستند که پس از آن می‌توانند طرح‌های خود را در سایت رویداد، بارگذاری کرده و پس از ارزیابی اولیه طرح‌ها و اعلام بازخورد، صاحبان ایده می‌توانند با شرکت در دوره توانمندسازی نسبت به بهبود و ارتقای طرح‌های خود به‌منظور ارائه به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه اقدام کنند و همزمان از مشاوره متخصصان این حوزه بهره‌مند شوند.

در نهایت این دوره توانمندسازی با ارائه طرح‌ها به داوران جهت ارزیابی شرایط جذب سرمایه به پایان می‌رسد. همچنین شرکت‌ها و فعالان حوزه فضایی نیز می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را به منظور ایجاد یا توسعه کسب و کار مربوط، جهت جذب سرمایه در این دوره ارائه کنند و در کنار سایر نوآوران، طرح‌های خود را جهت ارائه به سرمایه‌گذاران آماده کنند.

رویداد سوم با عنوان "ارائه به سرمایه‌گذار" است که پس از گذراندن دوره توانمندسازی و راهبری، طرح‌ها در رویداد نهایی با عنوان ”ارائه به سرمایه‌گذار“ در حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و پیگیری‌های لازم جهت عقد قراردادهای مربوطه انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان فضایی ایران، مجموعه رویدادهای ایده تا جذب سرمایه (SaTEx) از روز چهارشنبه ۸ بهمن ماه آغاز خواهد شد و تا ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. این رویداد (معرفی فعالیت‌های حوزه فضایی کشور) در ۸ بهمن ماه سال جاری در ایستگاه نوآوری شریف برگزار می‌شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا