کاهش تستوسترون ، افسردگی مردان را در پی دارد

پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند که کاهش سطح هورمون  تستوسترون در مردان سبب بروز عوارضی همچون افسردگی خواهد شد . در همین زمینه میشائیل ایرویگ Michael Irwig دستیار پرفسور و پژوهشگر دانشگده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن George Washington University اعلام کرد : " در حال حاضر بسیاری از مردان تحت آزمایش سطح  تستوسترون قرار گرفته مطالعات زیادی درباره افرادی که از سطح کم این هورمون رنج می برند وجود دارد ولی متاسفانه مطالعات بسیار کمی درباره افرادی که در مرز و آستانه  کاهش این هورمون قرار گرفته اند ، انجام شده است .  ما اعتقاد داریم که مطالعه شرایط روحی و روانی این گروه از افراد دارای اهمیتی بسیار زیاد است . "

این پزوهشگر در مطالعات خود بیش از دویست مرد در فاصله سنی 20 تا 77 سال را مورد مطالعه قرار داد که میانگین سن این افراد شرکت کننده ، 48 سال بود . تمامی این افراد به دلیل سطح مرزی  تستوسترون ، جهت درمان ارجاع داده شده بودند و میزان این هورمون در افراد فوق الذکر در حدود 200 تا 350 نانو گرم در هر دسی لیتر بود .

پزوهشگران با بررسی شرایط این افراد دریافتند که در حدود 56 درصد از آن ها دارای افسردگی بوده و یا نشانه هائی از افسردگی را بروز می دهند .

علاوه بر این، یک چهارم از مردانی که در این مطالعه  مورد بررسی قرار گرفتند ، داروهای ضد افسردگی مصرف کرده و میزان بالای چاقی و نرخ پایینی از فعالیت بدنی داشتند . در بین این گروه از افراد ، نشانه های مشابهی مانند اختلال در فعالیت های جنسی ، اختلال در هورمون های جنسی صبحگاهی ، کاهش سطح انرژی و اختلالات خواب مشاهده می شود .

نتایج این پژوهش ها نشان می دهد که پزشکان باید در موارد مواجهه با مردانی که نیاز به مراقبت های ویژه به دلیل hypogonadism دارند ، علائمی مانند افسردگی ، شیوه زندگی ناسالم و اضافه وزن را هم در نظر داشته باشند .  Hypogonadism به نوعی عارضه گفته می شود که در آن بدن فرد ، قادر به میزان سطح کافی از تستسترون نیست .

شرح کامل این پژوهش ها و روش های به کار رفته در آن ، در آخرین شماره مجله پزشکی جنسی Sexual Medicine منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا