گزارش تصویری از ساختمانی به شکل کتاب

کتابخانه عمومی کانزاس یا Kansas city Public library  را به جرات می توان عجیب ترین کتابخانه دنیا دانست . شهر کانزاس  یکی از شهرهای ایالت میسوری در کشور آمریکا  است که کتابخانه مشهور آن سال 1873 تاسیس شد و قدیمی ترین و بزرگترین کتابخانه شهر محسوب می شود .

در حقیقت علاوه بر تنوع کتاب ها و آرشیو غنی این مرکز علمی ؛ نوع معماری آن اصلی ترین دلیل شهرت این کتابخانه در سطح جهان شده است . بر اساس آمارهای رسمی ، سیستم کتابخانه این موسسه با بیش از 1 میلیون و 147 هزار عنوان کتاب در زمره مراکز اصلی و مهم  کتابخانه ‌ای کشور آمریکا محسوب می‌شود.

در توصیف معماری این کتابخانه باید گفت که نمای اصلی آن در خیابان ، به صورت تعداد زیادی کتاب در طرح ها و رنگ های مختلف است که در ابعاد بسیار بزرگ در  هم  قرار گرفته اند و نام کتاب و نویسنده نیز بر روی کتاب ها نوشته شده است . این کتاب ها در سایز و اندازه یک ساختمان دو طبقه هستند . این ساختمان منحصر به فرد در سال 1873 ساخته شد ولی تغییرات اصلی بعدها در این کتابخانه اعمال شد و نمای آن به این شکل در آمد . نکته جالب در ساخت نمای عجیب این کتابخانه این است که نام کتاب هایی که دیواره و نمای بیرونی این ساختمان را تشکیل می دهند بر  اساس فراخوان در بین اعضای این کتابخانه انتخاب شد و در حال حاضر بر اساس انتخاب اعضای این کتابخانه نام کتاب هایی مانند ارباب حلقه ها ، مرد نامرئی ، هاکلبری فین و رومئو و ژولیت در نمای این ساختمان حک شده اند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا