بورسیه 100 دانشجو برای تحصیل در خارج از کشور

منصور غلامی روز دوشنبه در آیین افتتاح ارتقای خوابگاه های دانشجویی که در وزارت علوم برگزار شد، افزود: گاهی نقدها و انتقادات پر رنگ است، اما بخش پر لیوان را هم باید نشان دهیم. ایجاد امید در جامعه مستلزم این است که که بخش پر لیوان را در هر حوزه ای به مردم نشان دهیم.

وی با اشاره به بورسیه ۱۰۰ نفر در خارج از کشور، تاکید کرد: دولت تعداد معدودی از افراد را برای بورسیه خارج از کشور در سال جاری اعزام کرد. این تعداد بورسیه حاکی از آن است که دانشگاه ها ظرفیت تولید و تربیت نیروی متخصص را دارند. دانش آموختگان ایرانی هر جای دنیا می روند، می درخشند و استاندارد آموزش کشور بالا است.

غلامی گفت: هر چند نقدهایی مبنی بر اینکه دانش آموختگان در بخشی هایی مثل صنعت به راحتی وارد نمی شوند، وجود دارد، اما صنعت باید به روز و با دانش و فناوری جدید تجهیز شود.

وزیر علوم با بیان اینکه یک سرمایه عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده دانشگاهی داریم، افزود: بخش قابل توجهی از جامعه، تحصیلات دانشگاهی دارد. سال های متمادی است ایران در زمره ۲۰ کشور مطرح دنیا قرار دارد و در ۶ سال گذشته جزو ۱۶ کشور مطرح دنیا از نظر کیفیت دانش تولیدی است.

وی تاکید کرد: این موارد با تلاش تحصیل کردگان و مدیران ایرانی رخ داده است و ما را در دنیا سربلند کرد. حتی بسیاری از کشورها باورشان نمی شود ایران این جایگاه را در حوزه علم و تحقیقات دارد.

غلامی با بیان اینکه مجموعه دستاوردها چیزی است که آموزش عالی کشور به عنوان ماموریت تقدیم جامعه کرده است، اظهار امیدواری کرد که موفقیت های بیشتری حاصل شود.

وی افزود: حضور خیرین کنار جامعه دانشگاهی، سرمایه گرانقدری برای کشور رقم زده است و به توانمندسازی دانشگاه ها کمک می کند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا