خودرو مفهومی سونی به تولید انبوه نمی‌رسد

دنبا‌ل‌کنندگان رویداد CES حتما اتفاق رخ‌داده در نمایشگاه سال ۲۰۲۰ را به‌یاد می‌آورند. در آن سال سونی با نمایش خودرویی جدید، جهان یا حداقل شرکت‌کنندگان CES را متعجب کرد. این خودرو مفهومی Vision-S نام دارد و در‌واقع، سدانی برقی محسوب می‌شود. این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌صورت خودکار و بدون نیاز به انسان بتواند رانندگی کند. با‌توجه‌به اینکه یکی از غول‌های فناوری پشت این پروژه بود، بعضی از مردم به آینده‌ی این خودرو و تولید انبوه آن امیدوار بودند.

یک سال بعد، سونی Vision-S را بار‌دیگر به نمایش عمومی گذاشت؛ اما این بار خودرو این شرکت در آزمایش جاده‌ای در اروپا دیده شد. همین مسئله باعث شد بار‌دیگر کورسوی امیدی در دل طرفداران این برند ایجاد شود و آن‌ها به تولید نهایی این خودرو امیدوار شوند. بااین‌حال، امروز خبر بدی برای این افراد داریم؛ زیرا براساس گزارش motor1، درست است سونی به‌طورمداوم در حال بهبود این کانسپ است، قرار نیست هیچ‌وقت این خودرو زیبا به مرحله‌ی تولید نهایی برسد یا حداقل این اتفاق با برند سونی رخ نخواهد داد.

سخن‌گوی سونی این موضوع را افشاگر کرده و در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مذکور گفته است این شركت برنامه‌ای برای تولید انبوه یا فروش خودرو ویژن اس ندارد. بنابراین، هرچه کانسپت Vision-S زیبا طراحی شده باشد، این محصول فقط بستری آزمایشی برای فناوری‌های آینده‌ی صنعت خودروسازی است؛ خصوصا این کانسپت می‌تواند مکان مناسبی برای آزمایش ایمنی و بررسی میزان اعتماد به خودروهای بدون راننده باشد و با آن می‌توان ویژگی‌های موجود در خودرو برای سرگرمی را افزایش داد.

در‌حال‌حاضر، کانسپت Vision-S قابلیت‌های خودرو خودران سطح ۲ را دارد که کروز‌کنترل تطبیقی و سیستم پارک خودکار و تغییر مسیر خودکار را شامل می‌شود. بدیهی است غول فناوری ژاپنی در این مرحله متوقف نمی‌شود و سطح ۴ را در چشم‌اندازش دارد. ازنظر فنی، خودرو سونی با استفاده از سیستم 360 Reality Audio این شرکت استریویی پیچیده ایجاد می‌کند که حوزه‌ای صوتی برای هر شخص می‌تواند خلق کند. درضمن با روی‌کارآمدن اینترنت 5G، انجام بازی‌های ویدئویی هنگام حرکت در مسیر به ضرورت تبدیل می‌شود.

سونی با ساخت این وسیله‌ی نقلیه نشان داد فناوری‌هایی که سال‌ها مشغول کار روی آن‌ها است، می‌توان به خودرو‌ها نیز اضافه کرد. احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور، عرضه‌ی خودرو خودرانی را شاهد هستیم که از قابلیت‌های سونی استفاده می‌کند.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا