ماسک N95 پایانی بر همه گیری کرونا

به گزارش سیناپرس به نقل از cnn، ماسک های N95 استاندارد طلایی در تجهیزات حفاظت شخصی به شمار می رود. از آنجایی که این ماسک 95 درصد ذرات ریز و درشت را با استفاده از فیلتری الکترواستاتیک جذب می کند. این فیلتر با به دام انداختن ذرات خنثی مانند باکتری ها و ویروس ها پیش از عبور از ماسک، از فرد در برابر ابتلا به ویروس جلوگیری می کند.

ماسک های N95 محکم به صورت چسبیده و هرگونه منفذی را برای ورود ویروس ها می بندد؛ مشکلی که در استفاده از ماسک های پارچه ای یا ماسک های جراحی شل روی صورت وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که ماسک ها به طور قابل توجهی می توانند خطر انتقال یا مواجهه با ویروس کرونا را کاهش دهند.
اما به خاطر داشته باشید که تمام ماسک ها به یک اندازه از شما محافظت نمی کنند. بسته به الیاف و تعداد لایه هایی که در آن به کار رفته، ماسم های پارچه ای ساده و دست دوز و خانگی گاهی فرد را در معرض ویروس قرار داده و در بعضی موارد تنها تا 26 درصد می توانند ایمنی ایجاد کنند.
به گزارش سیناپرس، بسیاری از محققان از همان ابتدای همه گیری  کرونا بر استفاده از ماسک های N95 تأکید داشتند به حدی که برخی از آنها بر این باورند که اگر مردم یک کشور به مدت 4 هفته از ماسک های N95 استفاده کنند، همه گیری متوقف خواهد شد.
کیفیت ماسک های صورت در این میان اهمیت بالایی دارد. یک بیماری تنفسی مانند کروناویروس، از قطرات و ذرات ریزی منتقل می شود که در هوا شناور هستند. بعضی از این ذرات حامل ویروس به قدری کوچک هستند که گاهی از ماسک هایی با کیفیت پایین ممکن است عبور کرده و فرد را در معرض استنشاق ذرات ویروس قرار می دهد.
همان طور که می دانید، زمانی که تصفیه هوا به خوبی انجام نشود، ذرات بهتر گسترش می یابند. بنابراین مراقب باشد که استفاده از ماسک های پارچه ای به خوبی نمی تواند از ورود ذرات معلق جلوگیری کند. شماری از محققان بر این باورند که استفاده از ماسک های با کیفیت بالا تغییرات زیادی را ایجاد می کند به حدی که حتی می تواند باعث توقف ویروس کرونا هم شود.

مترجم: نداا ظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا