تغییرات در بخش نتایج جست‌وجوی گوگل در تلفن همراه

شرکت‌های بزرگی مانند گوگل که کاربران بسیاری دارند و افراد متعددی در سراسر جهان از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند، حتما باید به فکر بهبود سرویس‌های خود باشند. گاهی ممکن است توسعه‌دهندگان تغییر عظیمی در یک سرویس خاص اعمال کنند که به وضوح قابل مشاهده است؛ اما در بعضی مواقع اعمال تغییرات ظریف و کوچک به همان اندازه بر بهبود تجربه کاربری تأثیر دارد. این تغییرات ممکن است توسط کاربران احساس نشوند؛ اما تأثیر خود را روی آن‌ها می‌گذارند.

براساس گزارش TechCrunch، گوگل به‌روزرسانی ظریف اما بسیار خوبی بر تجربه جستجوی تلفن همراه اعمال کرده است. تغییرات ایجادشده به منظور راحت‌تر کردن خواندن نتایج جست‌وجو و مدرن‌تر کردن ظاهر این بخش است. اکنون این قسمت طراحی ساده‌تری دارد که به مخاطب حس خوبی القا می‌کند.

با توجه به تصاویری که از به‌روزرسانی بخش نتایج جستجوی گوگل منتشر شده، ظاهر آن به‌طور کلی تغییر نکرده است. درحال حاضر کادرهای گرد و کمی سایه‌دار در اطراف هر نتیجه جست‌وجو، جای خود را به خطوط مستقیم داده‌اند. گوگل در طراحی جدید این بخش از کادرهای گرد بیشتری استفاده کرده است. می‌توان با کمی دقت تغییرات یادشده را در حلقه‌های اطراف نوار جست‌وجو مشاهده کرد. همچنین اصطلاحاتی در آرم گوگل اعمال شده است.

سخنگوی گوگل در رابطه با تغییرات اعمال‌شده به TechCunch گفت:ما اعتقاد داریم این طراحی دردسترس‌تر، دوستانه و انسانی است.

اکنون در نسخه‌ی اصطلاح‌شده بخش نتایج جستجوی گوگل فضای خالی بیشتری وجود دارد و از رنگ‌ها برای جداسازی بخش‌های مختلف و تأکید روی قسمت‌های مهم صفحه استفاده شده است. اکنون کاربران راحت‌تر می‌توانند بخش‌های مختلف یک متن را مشاهده کنند و تصمیم بگیرند کدام‌یک از نتایج را باز کنند.

آیلین چنگ، طراح گوگل، در بیانیه اخیر این شرکت گفت: بازنگری در طراحی بصری برای چیزی مانند نتایج جستجوی گوگل واقعاً کار پیچیده‌ای است. اگر به پیشرفت موتور جستجوی گوگل توجه شود، این امر کاملا صحیح و منطقی به نظر می‌رسد. ما نه‌تنها اطلاعات وب، بلکه همه اطلاعات جهان را سازماندهی می‌کنیم. ما با سازماندهی صفحات وب شروع کردیم؛ اما اکنون تنوع زیادی در انواع محتوا و اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شوند، وجود دارد.

درضمن گوگل در حال گسترش استفاده از فونت Google Sans است. اگر جزو کاربران سیستم عامل اندروید و جیمیل باشید، مطمئنا با این فونت آشنا هستید؛ زیرا از آن در این دو اپلیکیشن استفاده شده است. چنگ در بخشی از بیانیه‌ی مذکور می‌نویسد: ایجاد سازگاری زمان و نحوه استفاده از فونت‌ در جست‌وجو نیز مهم بود؛ زیرا این تنظیمات می‌تواند به تجزیه و تحلیل هرچه مؤثرتر اطلاعات کمک کند.

از بسیاری جهات، این فرایند تازه‌سازی ادامه کاری است که گوگل با رفرش کردن بخش نتایج جستجوی تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ انجام داد. در آن زمان، تأکید بر این بود که با اضافه کردن نمادهای وب‌سایت و سایر موارد بصری جدید، بررسی کامل صفحه برای کاربر آسان‌تر شود. خواناتر کردن صفحه نتایج جست‌وجو برای کاربر، کاری است که پایانی ندارد.

در بیشتر موارد، با مقایسه طرح‌های جدید و قدیمی اعمال‌شده بر این بخش، تغییرات اندکی مشاهده می‌شود. رفرش کردن این قسمت، به معنای ایجاد تغییرات عظیم در آن نیست؛ ما در مورد اصلاحات جزئی صحبت می‌کنیم که مطمئناً طراحان در مورد آن‌ها وسواس داشته‌اند؛ اما ممکن است کاربران حتی متوجه آن نشوند. اگر گوگل تشخیص تبلیغات را از محتوایی که واقعا به ‌دنبال آن هستیم به‌طور قابل توجهی آسان کند،‌ کاربران بسیار از تغییرات اعمال‌شده راضی خواهند بود.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا