دستگاه سنجش فعالیت قلب بومی سازی شد

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت ما در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های مورد نیاز حوزه درمان و سلامت کشور فعالیت می‌کند و یکی از محصولات دانش‌بنیان ما، دستگاه هولتر مانیتور است که برای سنجش فعالیت‌های قلب به کار می‌رود.

وی ادامه داد: این دستگاه به بدن بیمار متصل می‌شود. سپس دستگاه با ثبت فعالیت‌ها و ضربان قلب در یک بازه زمانی مشخص، آن را در حافظه خود ذخیره می‌کند و اطلاعات مورد نظر را در نهایت در اختیار پزشک قرار می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت ضمن توضیح بیشتر کارکردهای این محصول، افزود: در نهایت این اطلاعات به پزشک کمک می‌کند تا تصویر دقیق‌تری از وضعیت بیمار داشته باشد. در حال حاضر این محصول با قیمت کمتر از مشابه خارجی و تقریباً با یک پنجم قیمت آن، به فروش می‌رسد. مشتری این محصول نیز بیشتر مراکز درمانی، به ویژه قسمت‌های درمانی مرتبط با قلب، هستند.

 روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این فعال دانش‌بنیان با تاکید بر توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی در شرکت، گفت: این دستگاه، به صورت قابل حمل و به اندازه یک موبایل است. با توجه به میزان مصرف این وسیله در کشور، از توانایی تامین نیاز کامل در این حوزه برخوردار هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: ممانعت دولت از واردات کالاهای خارجی، دارای تولید مشابه داخلی، می‌تواند کمک شایانی به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا