فعالیت ۴۰۰شرکت دانش بنیان در پارک پردیس

 مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس در یک رویدادی که در محل پارک پردیس برگزار شد بیان کرد: ۲ سال گذشته ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در پارک مشغول فعالیت بودند اما اکنون نزدیک به ۴۰۰ شرکت فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین دو سال قبل فروش شرکت‌های پارک ۶ هزار میلیارد تومان بود ولی در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان است. به علاوه سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در مجموعه پارک به بالای ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: یکی از ایرادات ما در اکوسیستم فناوری و نوآوری، این است که خیلی کم به دنبال یادگیری هستیم. تصور می‌کنیم اگر دانشگاه رفتیم و سوادی داریم برای هر کاری کفایت می‌کند.

صفاری‌نیا تاکید کرد: یکی از خصوصیات ۴۰۰ نفری که در این رویداد ثبت‌نام کردند این است که احساس کردند می‌توانند از دیگران یاد بگیرند، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند و از ظرفیت دیگران در مسیر تجاری‌سازی استفاده کنند.

به گفته وی، من اطمینان دارم کسانی که تصمیم گرفتند کار تیمی کنند و از ظرفیت و تجربه‌های کسانی که این مسیر را طی کرده‌اند، استفاده کنند، ضریب موفقیت بالاتری خواهند داشت.

وی گفت: امروز فضای کشور بسیار متحول شده و آماده است. حمایت مالی حداقلی و تجاربی که طی دو هفته آینده در اختیار افراد شرکت کننده در این طرح قرار می‌گیرد، ۱۰ سال پیش وجود نداشت. طرح‌ها و حمایت‌های این چنین برای کشور و افراد علاقه‌مند به حرکت در مسیر نوآوری و کارآفرینی فرصت است.

صفاری‌نیا تصریح کرد: پیش از این، سرمایه‌گذاری فقط در حوزه دلار، سکه و ساختمان‌سازی قابل تصور بود. ولی در حال حاضر سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک ما به دنبال استعدادها هستند؛ این تغییر بینش اتفاق بسیار بزرگی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا