راهکارهای مراقبت از بیماران دیابتی در سفر

بیماری دیابت یا مرض قند یکی از بیماری های نسبتا رایج در جوامع امروزی است و بیماران مبتلا به این عارضه نیازمند دریافت مراقبت های پزشکی و داروئی مداوم جهت کنترل میزان قند خون خود هستند . این بیماری نوع زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و معمولا تا آخر عمر همراه فرد بیمار خواهد بود . به گفته پزشکان زمانی که شما به یکی از بیماری های خاص مانند دیابت مبتلا هستید ، باید در زمان خروج از خانه و به ویژه در هنگام سفر ، اقدامات مراقبتی ویژه ای را مد نظر قرار دهید .

باید پذیرفت که در طول سفر ، بیماران مبتلا به دیابت قادر به داشتن تفریحات مشابه با سایر افراد و داشتن برنامه غذائی متنوع و مبتنی با نوع سفر نخواهند بود و داروی انسولین و جعبه کمک های اولیه آن ها باید همواره در دسترس باشد .

در همین زمینه پم نونان Pam Noonan کارشناس ویژه پرستاری در زمینه دیابت در بنیاد پزشکی سوتر گولد Sutter Gould Medical Foundation نکات مهمی در زمینه برنامه ریزی برای سفر در بیماران مبتلا  به دیابت را اعلام کرده است . بر اساس این برنامه ، باید نکات زیر مد نظر قرار داده شود :

  1. پیش از ترک منزل و آغاز سفر ، نسبت به شناسائی مراکز پزشکی ، داروخانه ها و دارمانگاه های موجود در مسیر حرکت و مقصد نهائی خود اقدام کنید .
  2. فهرستی از داروهای مورد نیاز خود و مدارک بیمه تهیه کرده و با خود حمل کنید ، داشتن این اطلاعات در شرایط اضطراری بسیار مفید خواهند بود .
  3. در سفرهای هوائی ، مقداری اضافه از داروهای خود را به همراه نسخه پزشک در کیف همراه خود داشته باشید که در صورت بروز هر نوع تاخیر پیش بینی نشده در پرواز و یا حوادث مشابه که سبب می شود به چمدان های خود دسترسی نداشته باشید ، از نظر دارو در مضیقه قرار نگیرید .
  4. مقداری غذا و نوشیدنی ویژه برای بیماری خود را به همراه داشته باشید تا در صورت بروز هر نوع تاخیر در پرواز یا حوادث پیش بینی نشده ، از نظر غذائی دچار مشکل نشوید .
  5. همواره مقداری قرص های گلوکز یا منابع قندی مشابه مانند آب میوه های مخصوص ، به همراه داشته باشید تا در صورت افت ناگهانی میزان قند خون ، از آن ها استفاده کنید .
  6. همواره یک دستگاه اضافه کنترل قند خون به همراه داشته باشید تا در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده یا از کار افتادن دستگاه اصلی خود ، از آن استفاده کنید .
  7. همواره کارت بهداشت و سلامت ویژه خود را که در آن به جزئیات بیماری و مشکلات پزشکی شما اشاره شده و شماره تماس های اضطراری نیز در آن ثبت است ، به همراه داشته باشید .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا