داروی ایورمکتین برای درمان بیماری کرونا رونمایی شد

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام در آیین رونمایی از محصولات جدید در حوزه مکمل ها، مواد اولیه و دارو‌های ایورمکتین و موکوسیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از جهت گیری‌های جدی ستاد اجرایی فرمان امام در چندسال گذشته پر کردن خلاء‌های دارویی موجود است که در این راستا در کشور داروی‌هایی تولید شده که تا قبل از این وجود نداشته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ٩٧ درصد دارو‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند، گفت: بیش از دو درصد واردات دارویی داریم که ٣۵درصد قیمت تمام شده دارویی کشور را تشکیل می‌دهد.

مخبر گفت:شرکت‌های دارویی مختلفی در شهرک صنعتی برکت راه اندازی شده است که دو تا سه درصد واردات کشور را تامین می‌کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه سه مواد اولیه دارویی مربوط به بیماری قلب، صرع و… تولید شده است، گفت: تعهد کردیم هر دارویی که احتمال اثر گذاری در بیماری کرونا را داشته باشد را تولید کنیم و بسیاری از این دارو‌ها ظرف ٢هفته تولید شده اند و امروز از یک داروی تاثیر گذار بیماری کرونا رونمایی شد.

او با بیان اینکه داروی ایورمکتین که در پیشگیری و درمان بیماری کرونا امروز رونمایی شد دوماهی است که در دنیا مطرح شده است و ما زیر یک ماه در کشور تولید کردیم، گفت: قیمت این دارو زیر ٩٠درصد قیمت خارجی آن عرضه می‌شود.

مخبر درباره تست واکسن ایرانی کرونا گفت: مراحل تست انسانی در حال انجام است و تا این مرحله به خوبی پیشرفته است همچنین درحال حاضر ظرف این هفته تیم سوم گروه پنجاه و شش نفری واکسن را تزریق می‌کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ١۴نفری که واکسن به آن تزریق شده حالشان خوب است و نتایج تست تاکنون بیش از انتظار ما بوده است، ادامه داد: تولید آزمایشگاهی واکسن یک موضوع است و تولید آن به صورت انبوه مسئله دیگری است.

او ادامه داد: ساخت واکسن کرونا از سه مرحله دیگر تا پیش از عید به مرحله تست انسانی می‌رسد.

مخبر با بیان اینکه این واکسن زمانی می‌تواند برای مردم اثربخش باشد که در دسترس مردم قرار گیرد، گفت:ظرف یک ماه آینده به تولید ٢تا سه میلیون دوز واکسن کرونا در ماه خواهیم رسید و ظرف سه ماه آینده این عدد به ١٢تا ١۴میلیون دوز در ماه خواهد رسید.

او با بیان اینکه امروز بیش از١٠٠ میلیون ماسک در انبار‌ها موجود است و سه کشور اروپایی و منطقه درخواست خرید مایو از ما را دارند، گفت: کیت سریع را توانستیم زیر ٢هفته بسازیم و امروز بیش از یک میلیون کیت در انبار داریم که به مرور در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: ۶کشور درخواست خرید کیت تشخیص سریع کرونا را دارند و ما واکسن را به نقطه خواهیم رساند که بیش از نیاز مردم تولید شود.

مخبر در واکنش به تحریم های آمریکا علیه او و این نهاد ادامه داد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری دشمن با مردم ایران مشکل دارد چرا که آسیب را همیشه از مردم دیده اند.

او با بیان اینکه هر کانونی که به مردم خدمت کند دشمنان با این‌ها مشکل دارد و این تحریم‌ها هیچ تاثیری در روند و برنامه‌های ما ندارد، گفت: ایورمکتین تولید سه تا چهار کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا