حضور یکی از طرح‌های دوره توانمندسازی در کنفرانس iBridges برلین

شش ایده و طرح در حوزه فناوری نانو بوده که طرح «روش سخت کردن سطحی برای قطعات تحت سایش(با استفاده از فناوی نانو)» حاصل بوم کسب و کار یکی از گروه‌های پنجمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری‌نانو بوده است.

به گفته صهبا خرمی، دانش‌آموخته مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه خواجه نصیر طوسی و یکی از اعضای این گروه که در کنفرانس iBridges برلین حضور داشته، دوره توانمندسازی سرمایه‌های نانو فرصتی بوده تا برای نخستین بار با مباحث تجاری‌سازی فناوری و بازار کسب و کار آشناشوند.

صهبا خرمی با تاکید بر اینکه شرکت در دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی نانو در دست‌یابی به این موفقیت بسیار موثر بوده، گفت: «با آموزه‌های به دست آمده در دوره توانمندسازی توانستیم بوم کسب و کار مربوط به ایده‌های خود را جهت شرکت در جشنواره کارآفرینی پل و نهایتا ارائه طرح‌ها در بخش Idea Market کنفرانس iBridges برلین طراحی و ارائه کنیم.»

وی مهم‌ترین دستاورد حضور در این همایش را ایجاد انگیزه مضاعف جهت ادامه کار و به نتیجه رساندن طرح و ایده‌های خود دانست و افزود: «آشنایی با افراد شناخته شده و موفق در حوزه کارآفرینی و استفاده از تجربه آنها و همچنین ایجاد ارتباط در راستای پیشبرد طرح‌ها هم در زمینه علمی و پژوهشی و هم در بحث سرمایه‌گذاری ازدست آوردهای حضور در این کنفرانس سه روزه برای شرکت‌کنندگان این کنفرانس بوده است.»

شایان ذکر است، فاطمه بابایی، الناز باباخوانی و مینا کلهری از دیگر اعضای طرح «روش سخت کردن سطحی برای قطعات تحت سایش(با استفاده از فناوی نانو)» هستند. 

گفتنی است، کنفرانس iBRIDGE، رویدادی بین المللی است که از چهارم تا ششم ماه جون سال جاری میلادی (چهاردهم تا شانزدهم خرداد ماه 1394) در شهر برلین در آلمان برگزار گردید. در این جشنواره سه روزه، کارآفرینان اروپایی و آمریکایی و همتایان ایرانی آنها به منظور تبادل اطلاعات در زمینه اکوسیستم‌های کارآفرینی high-tech و نقش آنها در پیشرفت اقتصاد ایراندر کنار هم جمع شدند. در جشنواره پل، تعهدی برای انجام اقدامات فعالانه برای گسترش و رشد اکو سیستم کارآفرینی high-tech در ایران است. این هدف برمبنای این مفهوم است که ارتقای ظرفیت و توانمندسازی اعضای جامعه برای کارآفرینی‌، کلید اصلی بهبود شرایط جامعه است.

ایده‌ها و طرح‌های برگزیده‌ی ایران برای شرکت در این کنفرانس، طی جشنواره‌ای با عنوان «پل» در تهران منتخب شدند. براساس بیانیه‌ی داوران این جشنواره، بیش از یک‌هزار ایده در این جشنواره ثبت نام کردند و قریب به 550 ایده وارد فرآیند داوری شدند و در نهایت حدود یکصد طرح برگزیده به کنفرانس علمی آی بریج راه یافتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا