تسهیل شرایط جذب دانشجوی غیر ایرانی

با اشاره به برنامه‌های جدید این واحد جهت تسهیل روند پذیرش دانشجویان خارجی، اظهار کرد: به دنبال مطالعات منطقه‌ای و در میان کشورهای همسایه، رشته‌ها و دوره‌های مورد نیاز این کشورها انتخاب شده و پس از طی مراحل تدوین و تصویب دوره‌، نهایتاً به زودی نسبت به پذیرش دانشجوی بین الملل در این دوره‌های جدید اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در طراحی این رشته‌ها و دوره‌ها بیشتر به دنبال رشته‌هایی بودیم که در داخل کشور رفع نیاز شده است، عنوان کرد:  به عنوان نمونه رشته داروسازی در داخل کشور به صورت دکترای عمومی تدوین شده، در حالیکه در بسیاری از کشورهای منطقه، نیروهای مورد نیاز رشته‌ داروسازی با مدارک پایین‌تر تربیت شده و مشغول به کار می شوند، لذا در تدوین دوره داروسازی برای جذب دانشجوی بین الملل به این نکته توجه شده تا رشته‌ها در سطح و شرایط مورد نیاز منطقه تعریف و طراحی شوند.

دکتر شریف کاشانی ادامه داد: در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیز دوره‌ها به گونه‌ای تدوین شده که علاوه بر تطابق با نیاز متقاضیان غیر ایرانی، طول دوره‌ها نیز کاهش پیدا کند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر حفظ کیفیت و استانداردهای لازم در تعریف و تدوین دوره‌های بین الملل، عنوان کرد: این برنامه‌ها با هدف تسهیل جذب دانشجویی خارجی در حال اجراست و از آنجاکه فارغ‌التحصیلان دوره‌های بین‌الملل به عنوان سفیر و مبلغ دانشگاه‌های ایرانی در کشور خودشان و سایر کشورها محسوب می‌شوند، لذا حفظ کیفیت و استاندارد آموزش به عنوان اصلی مهم در طراحی دوره‌ها مدنظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه چندین دوره در این رابطه تدوین شده و مجوزهای لازم نیز از سوی شورای دانشگاه و وزارت بهداشت اخذ شده است، گفت: دوره‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا دانشجو بتواند بخش‌های تئوریک را در کشور ما و بخش‌های بالینی و عملی را در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های کشور خود بگذراند.

دکتر شریف کاشانی با بیان اینکه این رشته‌های بین‌الملل هم در مقطع دکترای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و هم دوره‌های کوتاه مدت مرتبط با آنها تدوین شده است، گفت: تفاوت اصلی آن با دوره‌های داخلی کوتاه تر بودن زمان آنهاست.

این عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه پس از شیوع کرونا بسیاری از دوره‌های دانشگاهی به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کرده‌اند، عنوان کرد: گروه بین‌الملل دانشگاه نیز با همکاری دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت در حال تدوین دوره‌های مجازی بین‌الملل است تا بتواند در شرایط موجود جذب دانشجوی بین‌الملل را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه دوره های جدید بین الملل دانشگاه احتمالا از سال 1400 اجرایی شده و نسبت به جذب دانشجوی خارجی اقدام می‌شود، ادامه داد: در همین راستا جلسات متعددی با دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی برگزار شده تا با توجه به شرایط هر دانشکده و بنابر تصمیم مسوولان دانشکده بتوان زمان و نحوه اجرای دوره‌های بین‌الملل را تنظیم و عملی کرد.

دکتر شریف کاشانی در پایان با بیان اینکه معاونت بین‌الملل در این طرح نقش تسهیل‌گری را ایفا می‌کند، گفت: دوره‌های جدید بین‌الملل دانشگاه با اخذ شهریه و به صورت ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا