هند چگونه به غول دیجیتال جهانی ۲۰۲۰ معروف شد؟

به گزارش سیناپرس،سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا و شرایط خاصی از جمله قرنطینه، از بین رفتن برخی مشاغل، بی کار شدن افراد بسیار و … سال سختی محسوب می شود. گروهی تلاش کردند تا با این شرایط کنار آمده و راه حلی برای خود بسازند. در این میان حوزه های تجارت دیجیتال مانند خرده فروش های آنلاین و خدمات اینترنتی مورد توجه قرار گرفته و رشد پیدا کردند. 

کشور هند یکی از کشورهایی است که در این شرایط از نظر رشد بازار در میان رهبران بازارهای دیجیتال جهانی، خودی نشان داد. برخلاف بسیاری از مشاغل دیگر، بازار دیجیتال هند سال قدرتمندی را پشت سر گذاشته است. همانطور که ارائه دهندگان خدمات فناوری برای به دست آوردن سهمی از این شرایط تلاش می کنند، به نظر نمی رسد تنظیم کننده های مرکزی از ایجاد محدودیت های سخت برای غول های آنلاین جهانی ترس داشته باشند. 
بر این اساس، راه حل های مبتنی بر فن آوری و کاربری ممکن است چند نکته منفی داشته باشند. مطمئناً از موارد منفی آن می توان به درک انحصارات این بخش، بهره برداری از موقعیت مسلط آنها و همچنین نیاز  مردم به خدمات آنها اشاره کرد. کشور هند در تلاش برای ایجاد توازن بین این فرصت ها و تهدیدها، روشی را اتخاذ کرده است که با سایر کشورهای جهان متفاوت است. این کشور محدودیت های اولیه ای برای غول های دیجیتال جهانی به عنوان شرط ورود به بازار پر جنب و جوش آنلاین آن تعیین کرد. 

قانون ضد انحصار، حوزه ای است که بسیاری از مشاغل خرد در آن حوزه دچار مشکل می شوند. مشاغل فناوری اطلاعات، نوآوری های مورد نیاز را به ارمغان می آورند، شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات مانند فیس بوک و گوگل این بخش را به جلو سوق می دهند و فرصت های خوبی را برای بسیاری از ارائه دهندگان محلی خدمات دیجیتال و سایر خدمات ایجاد می کنند.به گزارش سیناپرس، با این حال، آنها اغلب تمایل به حذف کردن و شکست رقبا را نیز در سر دارند. فناوری مالی نمونه بارزی از این اکوسیستم در حال گسترش سریع است که تقریباً برای تمام بخش های تجارت آنلاین مزایایی دارد.

در این میان نهادهای نظارتی ملی کشور هند به تسلط شرکت های فناوری عظیم در بخش تجارت آنلاین توجه کرده اند. دولت هند در تلاش برای مبارزه با انحصار فناوری، محدودیت ۳۰ درصدی از کل معاملات را برای ارائه دهندگان پرداخت آنلاین منفرد اعمال کرده است.
در بخشی تحت سلطه Google Pay و PhonePe، نقش آفرینان مهم جهانی مانندPaytm ، Amazon Pay  و WhatsApp Pay همه برای کسب سهم بیشتر رقابت می کنند.

به همین جهت شرکت ملی پرداخت های هند (NPCI) پلت فرم رابط پرداخت متحد(UPI)  خود را به عنوان یک سیستم اجباری برای همه مشاغل حوزه فناوری خارجی در نظر گرفته است. دیلیپ آسبه (Dilip Asbe)، مدیر ارشد اجرایی شرکت ملی پرداخت های هند، اطمینان می دهد که این پلت فرم رقابت سالم را تضمین کرده و در عین حال نوآوری در بازار را حفظ می کند.

یکی از صنایع بزرگی که شاهد جریان مداوم پرداخت های آنلایندر آن  هستیم، بازی های آنلاین است. گیمرهایی که از طریق یک راهنمای بازی آنلاین، بررسی ارائه دهندگان قابل اعتماد پرداخت و بازخورد کاربران مربوطه را از گیمرهایی که در وب سایت های داخلی در هند بازی کرده اند، مشاهده می کنند.

به اعتقاد متخصصان این حوزه، مقرراتی که توسط دولت هند وضع شده است، می تواند به عنوان معیاری مناسب برای سایر کشورهای جهان باشد. دولت هند به وسیله مبارزه با انحصار در بین ارائه دهندگان پرداخت دیجیتال، نوآوری را تحت فشار قرار می دهد و موضعی راجع به حقوق مصرف کننده مطرح می سازد بدون اینکه به فرصت های شغلی شرکت ها لطمه بزند. 

به گزارش سیناپرس،بستر پرداخت باز پلت فرم رابط پرداخت متحد، بین تجار آنلاین و ارائه دهندگان خدمات از یک طرف و کانال های پرداخت از طرف دیگر یک سازگاری ایجاد می کند. پول های پرداختی در این حوزه بین بیش از 100 بانک سنتی هند و بدون کارمزد برای کاربران نهایی جابجا می شود و این شرایط را برای همه فراهم می کند.

در حالی که یک میلیون روش برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد، ارائه دهندگان پرداخت اینترنتی و خدمات فناوری نوآورانه از جمله مواردی هستند که پول را به حساب شما هدایت می کنند. این مسیر دقیقا جایی است که هند در ان قرار گرفته و یک رویکرد منحصر به فرد برای ایجاد اشتهای بزرگ غول های فناوری به وجود آورده است.

مترجم: ناصر پورقدیمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا