عوارض کرونا و تاثیر آن روی سلامت روان دانشجویان

 به گفته رئیس شاخه نوا اسکوتیا سازمان دانشجویان کانادا،‌ هم‌اکنون دانشجویان با چالش‌های سلامت روانی مواجه هستند که به دلیل شیوع کروناویروس به وجود آمده است.

شاخه نوا اسکوتیا این سازمان نماینده اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه کینگ، دانشگاه مونت سنت وینست، دانشگاه سانت‌آن، دانشگاه کیپ بریتون و انجمن تحصیلات تکمیلی دالهاوزی است.

گفته شده در حال حاضر سازمان دانشجویی این کشور تمرکز خود را برای ارائه حمایت روانی از دانشجویانی به کار گرفته است و سعی دارد دوران شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های این پاندمی را سپری کند.

کلارک رئیس شاخه نوا اسکوتیا گفت: شرایط فعلی برای دانشجویانی که قبل از کرونا در محیط‌های جمعی حضور داشتند،‌ سخت‌تر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عدم دسترسی دانشجویان به امکانات دانشجویی قطعا یک مبارزه سخت است.

کلارک اظهار کرد بزرگترین شکایتی که سازمان او از بسیاری از دانشجویان شنیده است، افزایش بار کاری آنهاست.

وی از دانشگاه‌ها درخواست کرد که شهریه را افزایش ندهند. چراکه دانشجویان در تجربه آموزش آنلاین احساس می‌کنند فریب خورده‌اند.

کلارک افزود: دانشجویان باید اطمینان حاصل کنند که اگر آموزش را به صورت رایگان دریافت نمی‌کنند،‌ حداقل هزینه تحصیل آن‌ها مقرون به صرفه است.

وی با اشاره به وضعیت دانشجویان بین‌المللی کانادا، وضعیت آنها را نگران‌ کننده خواند و در این باره گفت: با توجه به اینکه دولت اهمیت و ارزش حضور دانشجویان بین‌المللی را تبلیغ می‌کند، باید از آنها نوعی حمایت مالی نیز انجام دهد. چراکه آنها مجبورند در دوران قرنطینه در هتل اقامت داشته باشند.

سازمان دانشجویی کلارک قصد دارد با کمک همکاران خود کارگاه‌های آموزشی را برای دانشجویان برگزار کند و خدماتی مانند کلاس یوگا یا تماشای فیلم برای آنها درنظر گرفته شده است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا