ارائه سامانه‌ای برای ارتباط گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت

علیرضا رضایی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این  مجموعه دانش‌بنیان با توجه به نیاز مبرم صنایع مختلف به فناوری‌های نوین تلاش کرد تا به عنوان یک کارگزار حرفه‌ای تبادل فناوری عمل کند، از این رو یکی از وظایفی که این مجموعه برای خود تعریف کرده است، بازاریابی و فروش محصولات فناورانه دانش‌بنیان است.

وی انتقال فناوری را از دیگر خدمات این شرکت دانش بنیان عنوان کرد و یادآور شد: این حوزه شامل شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی و رفع آن است و در این زمینه از همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز نیز بهره‌مند شدیم و با کمک این نهاد، نیازهای مختلف فناورانه شرکت‌های صنعتی را شناسایی کردیم.

رضایی ادامه داد: پس از آن در میان فعالان فناور و مخترعان و فعالان دانش‌بنیان جستجو می‌کنیم تا ببینیم چه کسی از توانایی پاسخگویی به این نیاز فناورانه برخوردار است. در نهایت نیز میان شرکت دانش‌بنیان و شرکت صنعتی یک تفاهم همکاری منعقد می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته در این شرکت افزود: در سال گذشته یکی از بزرگترین رویدادهای کارآفرینانه کشور توسط این شرکت دانش‌بنیان برگزار شد. در این رویداد ۵۵۲ نشست رو در رو برگزار شد و در مجموع ۱۷۶ نیاز فناورانه از سراسر کشور در این رخداد مطرح شد.

این فعال دانش‌بنیان در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای توسعه تبادل فناوری، گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های این شرکت، جذب سرمایه برای استارتاپ ها است. به همین منظور یک سامانه تاسیس کرده‌ایم که استارتاپ ها و سرمایه‌گذاران به آن مراجعه می‌کنند و طرح‌ها و درخواست‌های خود را بارگذاری می‌کنند. در نهایت نیز قرارداد همکاری میان این دو بخش، منعقد می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر نیز یک سامانه جدید تاسیس کرده‌ایم تا نیازهای فناورانه ادارات، نهادها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و شرکت‌های مختلف را که به صورت پراکنده مطرح شده است، در آن به صورت متمرکز و تجمیعی ارائه شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا