جایگاه فرآورده‌های گیاهان دارویی در بیماری‌های ویروسی جدید

مهران اوچی اردبیلی، رییس جهاد دانشگاهی اردبیل با بیان این که این وبینار با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود برگزار می‌شود، گفت: با عنایت به شرایط جهان و همچنین کشورمان ایران که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته، استفاده از داروهای مختلف و همچنین گیاهان دارویی افزایش یافته است که نیازمند شفاف سازی خواص گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن و داروهای شیمیایی برای استفاده منطقی و موثر است که این کارگاه می‌تواند اطلاعات کاملی در اختیار قشر تحصیلکرده و حتی عموم مردم قرار دهد.

اوچی اردبیلی گفت: معرفی گیاهان دارویی موثر بر علائم کرونا و بررسی اثرات مثبت و عوارض آن‌ها بر بدن طبق مقالات و منابع علمی معتبر و همچنین بررسی داروهای شیمیایی در مقایسه با گیاهان دارویی از اهداف اصلی این وبینار ۸ ساعته است.

وی با اشاره به این که با برگزاری وبینارهایی در این حوزه، توانمندی و آگاهی در بهره‌برداری از گیاهان دارویی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: شناخت توانایی‌های گیاهان دارویی در کنترل علایم بیماری کرونا، شناخت عوارض در مصرف بی رویه گیاهان دارویی، مقایسه تاثیرات و شباهت‌های تاثیر گیاهان دارویی و داروهای شیمیایی و دید جدید نسبت به گیاهان دارویی و کاربردهای آن‌ها در دوران همه‌گیری ویروسی از جمله انتظاراتی است که از این وبینار پیش‌بینی می‌کنیم.

رییس جهاددانشگاهی اردبیل گفت: این وبینار از ساعت ۹ الی ۱۳ از طریق سامانه آموزشی جهاددانشگاهی اردبیل با عنوان امجد برگزار و در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور صادر می‌شود. علاقمندان می‌توانند مشخصات و شماره تلفن همراه خود را به شماره ۵۰۰۰۲۸۳۶۲۹۰۱ پیامک و با واریز هزینه ثبت نام در کارگاه شرکت کنند. برای فناوران مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد، اعضای نظام مهندسی کشاورزی و دانشجویان، به میزان ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام جهاد دانشگاهی، هزینه ثبت نام در این کارگاه یک میلیون ریال است که علاقمندان می‌توانند هزینه دوره را به شماره کارت ۵۰۴۷۰۶۱۰۹۰۰۳۷۳۳۰ نزد بانک شهر به نام جهاددانشگاهی استان اردبیل واریز و فیش آن را به شماره پیامک اعلام‌شده، ارسال کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا