هند چگونه جمعیت میلیاردی خود را واکسینه می کند؟

به گزارش سیناپرس، نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز شنبه اعلام کرد که این کشور بزرگترین برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹ جهان را با امید به پایان رساندن همه گیری کرونا آغاز کرد که در سه هزار و ۶ سایت در سراسر هندوستان راه اندازی شده اند.

وی در این رابطه توضیح داد که در مرحله اول واکسیناسیون سیصد هزار نفر واکسینه می شوند و این واکسن ها به صورت رایگان در اختیار کارکنان مراقبت های بهداشتی قرار خواهد گرفت. در مرحله دوم برنامه واکسیناسیون، هندوستان تعداد سه میلیون نفر که شامل افراد مسن و افرادی که از بیماری جدی رنج می برند، را واکسینه خواهد کرد. به گفته نخست وزیر مودی، سیاستمداران جزء گروه های مشمول خط مقدم واکسیناسیون محسوب نخواهند شد.
به گزارش سیناپرس، مودی همچنین از تلاش دانشمندانی که موفق به ساخت دو واکسن ساخته شده در هند طی مدت بسیار کوتاه شده اند که معمولاً سال ها به طول می انجامد، تقدیر کرد. گروهی از کادر درمانی کشور هند نیز برای جلب اعتماد مردم در مورد ایمنی و کارایی این واکسن ها، در برابر دوربین های تلویزیونی آن را تزریق کردند.  
مرکز کنترل کننده داروی عمومی هند  (DCGI) در اوایل ماه جاری دو واکسن  Covishield  و  Covaxin  ساخته شده این کشور را برای استفاده اضطراری تأیید کرد. واکسن  Covishield در هند توسط موسسه سرم (Serum) در پونا و با همکاری دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca تولید می شود، در حالی که واکسن Covaxin توسعه یافته شرکت بهارات بیوتک مستقر در حیدرآباد است. 

نخست وزیر در راه اندازی برنامه واکسیناسیون، همچنین اشاره کرد که مردم باید دو دوز واکسن کرونا دریافت کنند و فاصله آنها تقریباً یک ماه بین دوزهای اول و دوم است به این معنا که در هر تاریخی که دوز اول تزریق شد، ۲۸ روز پس از آن دوز دوم باید تزریق شود. به گفته مقامات، تنها دو هفته پس از دوز دوم واکسن، بدن فرد دریافت کننده، قدرت لازم مبارزه در برابر ویروس کرونا را پیدا می کند.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا