نخبگان زیادی مهاجرت کردند اما هنوز نیروی انسانی کارآمد داریم

به گزارش سیناپرس، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی در نشست «روسای پارک های علم و فناوری» که روز پنج شنبه بیست و پنجم دی ماه سال جاری به میزبانی پارک ملی علوم وفناوری های نرم وصنایع فرهنگی برگزار شد با اشاره به اهمیت تاثیرگزاری پارک های علم و فناوری در توسعه صنعتی کشور گفت: ابتدا باید گفت، حمایت هایی که منجر به محصول خروجی از پارک های علم و فناوری می شود باید بسیار بیشتر از شرایط کنونی باشد؛ چراکه کشورمان دارای نیروی انسانی استانداردی است،برخلاف اینکه مهاجرت نخبگان به شدت رو به افزایش است اما هنوز افرادی را داریم که می توانیم بر اساس دانش و تجربه های آنان در راستای آبادانی کشور گام برداریم.

وی افزود: به لحاظ حوزه ای در علوم گوناگون غنی هستیم و دانشگاه های ما در اغلب حوزه های علمی می توانند خلق فناوری کنند؛ اما ما هنوز تصمیم نگرفتیم که آیا توسعه اقتصادی را باید در کشور ارج دهیم؟ یا به آن نوع توسعه اقتصادی که بر پایه علم و فناوری خودمان است بها دهیم؟

طیبی گفت: به اعتقاد من اصل این است که توسعه اقتصادی باید مبنی بر علم و فناوری بومی هر کشوری باشد و ما با اینکه زمینه های رسیدن به چنین امکانی را داریم، متاسفانه هنوز اراده کافی در کشور ما برای رسیدن به چنین توسعه ای صورت نگرفته است. در حقیقت اقتصاد ما باید متکی بر تولید و تولیدمان هم باید متکی بر علم و فناوری باشد.

رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: به اعتقاد من زحمت های زیادی در این راستا کشیده شده است و تعداد پارک ها و مراکز رشد به اندازه کافی وجود دارد؛ حال باید کاری کنیم که از این زیرساخت ها خوب استفاده شود و بنابر مصالح ملی کشور باید اقتصاد ما دانش بنیان باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اساس اقتصاد یک کشور را توسعه صنعتی شکل می دهد به همین دلیل پارک های علم و فناوری هم باید در این راستا تلاش خود را چند برابر کنند تا در روند توسعه صنعتی نقش موثری را ایفا کنند.

گزارش:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا